Hoppa till innehåll
Anime.se

Filmkrönikan


Urax
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag såg precis filmkrönikans andra avsnitt för säsong och känner en stor besvikelse. Förrut var filmkrönikan ett program där dom föde filmintresse och recenserade filmer på ett intressent sätt. Nu är det ett program där två personer sitter och diskuterar filmerna med varandra och dom gör det helt utan inlevelse i en monoton ton dom skänker ingen glädje till filmen. Det enda som var bra var när man fick höra vad Eva Röse tyckte då hon inte var del av de andra två personernas försök till at verka vara sofistikerade filmtyckare.

 

Jag vill ha tillbaks Emma och Orvar dom visste vad dom snackade om och levde sej in i varje recension samt gav glädje till filmen. Dom var smarta och väldigt kunniga utan att försöka skryta med det. Jag kommer nog bara se två-tre avsnitt till har dom inte förbättrat sej kommer jag sluta titta på ett av få väldigt bra svt program. Eller som i alla fall har varit det....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Orvar är och kommer alltid förbli nummer 1.

 

Första avsnittet var det sämsta någonsin, det andra (gårdagens) var någorlunda bättre mycket tack vare Göran Everdahl och Eva Röse. Men det funkar inte att en film tar upp ca 20 minuter av programmet. Filmkrönikan som du säger har blivit olidligt tråkigt. Konstigt nog saknar jag Emma, men det är Orvar som ska leda programmet tills han dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...