Hoppa till innehåll
Anime.se

Kemonozume


Captain Herlock
 Share

Rekommenderade inlägg

kemonozume.jpg

 

För länge sedan, när gudar fortfarande vandrade på jorden, hände något fruktansvärt. En man räddade en kvinna som var på väg att offras till gudarna. Som straff blev de båda förbannade för all framtid. De och deras avkomma dömdes till ett liv som Shokujinki, en ras av monster som livnär sig på mänskligt kött...

 

Fast forward till nutid. Shokujinki finns fortfarande ibland oss, nu förklädda till människor. Det finns också en klan krigare, Kifuuken, vars livsuppgift är att förgöra monstren. Saker och ting kör dock ihop sig när den unge Toshihiko, arvtagare till Kifuuken -klanen, går och kärar ner sig i den vackra Yuka. Vad han inte vet är att det flyter Shokujinki -blod i Yukas ådror!

 

Lite Romeo och Julia alltså, fast med monster och samurajer. Storyn kan man väl tycka vad man vill om, men animationen! Så grymt kool! Stiliserat, enkelt, nästan barnsligt. Men med en kraft och ett schwung och framförallt en klockren känsla för rörelse. Det gör att det ändå blir realistiskt, samtidigt som det är både skissartat och slarvigt. Svårt att förklara ordentligt, måste nästan ses! Ansvarig för det hela är Masaaki Yuasa, mannen bakom Cat Soup och Mind Game. Yeah!

 

00314.jpg

00114.jpg

01010.jpg

00614.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, som ett fan av både Cat Soup och Mind Game (eller ja, det mesta av Studio 4°C) så kunde jag låta bli att kolla, och jag fullkomligt älskade det jag såg! Så bra stämning serien får till, och animationerna är för härliga.

 

Skulle vara kul om få se tredje avsnittet snart dock, har gått en månad sen andra avsnittet översattes. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...