Hoppa till innehåll
Anime.se

HJÄLP! står på engelska men det går att läsa ändå hoppas jag


ewkn
 Share

Rekommenderade inlägg

Hello there, Im an future anime or manga artist i hope! at the moment im drawing mostly none anime related art just for learning purpoes.. my heart still lies in manga! Ive got serious problems with progress in my drawing.. ive been studing some anatomy and body movment for a while, ive checked all things ive read about everywhere and what my teachers has talked about. Centerline, Gravity line, line of movment in the pose, block methods for body parts, form, bones, muscles, shadow and light etc.. its just that when i try to draw the stuffs completly from my mind i cant recall it as good as i want to. I read somewhere that professionals sometimes can imagin the picture in their mind and then draw it. Its like when i try to think about some famous actor from a movie ive seen 1231231 times or your favorit cartoon from your favorit manga that you have read 123123123 times... You can imagine the image in your mind for about ½ sec then it fades away.. Ive tought some about if its possible to train the abillity to obtain that image in your mind and draw it.. or even imagine a own image and then draw it? Is this the way of drawing? Is this how you learn how to draw really good? As i understand it this should be easier the more knowlage you have about things like anatomy etc etc.. Please anyone i really need some help.. Im not a complete novice in drawing but sometimes i do feal like it.. i just cant improve my skills enough.. my figurative art really sucks.. tho i study it like hell.. maybe im not focusing on the right things and remebers them.. i need to remind what i am doing when im drawing.. and i NEED to be able to recall it! HELP PLEASE!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kanske bara tänker för hårt och ger upp för fort? Vad vet jag. För mig så kommer de bästa bilderna när jag inte bryr mig ett dugg.

 

Jag tror mycket kommer med vana. De personer som jag "beundrar" verkar ju rita varje sekund de får chansen. Efter ett tag vet man väl bara vad man ritar antar jag.

 

Själv ritar jag fruktansvärt sällan och det märks antar jag på mina resultat. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill inte verka viktigpetter CyberSphere men det är lite fel ände att börja i. Lär dig rita realism först, perspektivgrunder och tjaffs, sedan går du in och lär dig seriefigurer och sådant. Serier är ju baserat på verkligheten.

 

Själv gjorde jag felet att börja med seriefigurer och jag märker verkligen vad jag lider av det nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att man ska ta en paus då och då. När ja inte har ritat på några dagar de är då ja gör mina bra bilder! =) Tror huvvet tröttar ut sig om man sitter och ritar helatiden. Sän tror ja att man måste vara inspirerad av nånting ja ritar iallafall bäst när jag är inspirerad och kanske har på bra musik också! ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

som ni kanske ser så ritar jag inte serier heller :D , borde kanske kolla vad jag gjort innan ni skriver sådant trams :), Ritar 0.0001% manga så.. Kör nästan bara "realism" Min idé om att skapa sig bilden i huvudet och hålla kvar den ska göra mig till världskändis! im sure of it :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...