Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad heter filmen? Hjälp!


Volym
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej,

 

För många år sedan så hade vi en film här hemma som dessvärre nu är borta. Jag minns att den hette något med Grottpojken, inte Rai Grottpojken då, men är inte hundra på att det stog så.

 

Handlingen (det jag minns):

En familj flyttar till Afrika där dom blir attackerade. Deras son blir bortförd av någon/några personer. Han växer upp i den stammen.

Till slut träffar han en gammal man som han ägnar sina dagar tillsamman med. Dom har en vän, en stor jätteorm av allt. Då menar jag en väldigt stor. Som om man jämför med LochNess. =)

Hur som helst så under handlingen så kommer "sonen" vilja träffa sin familj. Han tar hjälp med sin vän, gamlingen, att hitta till järnvägen. Under resan så påträffar dom massvis med faror. En fara i filmen är då "sonen" hamnar under vattnet och in i en grotta där någon form av ett ödlefolk bor, och som ska offra sonen. Sedan i slutet av filmen så smäller en atombom av och marken öppnar sig. Gamlingen och sonen trillar ner långt ner i marken och helt plötsligt är det massvis med dinosaurier där. En T-Rex får syn på dom. Lucky them så kommer deras megaorm till undsättning.

 

Detta är vaga minnen som jag har av filmen.

Har sökt på google och allt jag kan tänka mig, men finner/hittar inga svar eller filmen jag söker.

 

Hoppas att någon av er vet vilken film jag menar.

Hoppas på det bästa iaf =)

 

Tack på förhand

MVH

Andy

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är inte säker men det kanske är Jungle Boy Keniya (den heter så på mitt gamla videoband allafall).

 

Har själv inte sett den på säkert 15 år så mitt minne av den är mycket vagt, men det är den enda jag kan komma på.

 

Edit: Det japanska orginalnamnet är Shounen Keniya ( 少年ケニヤ). Länk

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...