Warwolt Skrivet januari 12, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 12, 2007 Höll på diskutera lite med en kompis om ett koncept jag hadde på en steam-punk serie eller whatever. Skulle demonstrera hur jag tänkt mig det, men en bild säger mer än tusen ord ;) http://www.deviantart.com/deviation/46507221/ ganska kladdigt :S Trollade ihop en färglaggd version också; http://www.deviantart.com/deviation/46508053/ Sen... så har jag pixelidixat lite också xD http://www.deviantart.com/deviation/46508541/ _________ De första kladdisarna, är mer eller mindre en karta över "Världen". Jag har lekt lite med tanken att jag slänger ihop allt i en Steam-Punk miljö, men spejs shieps and sheit. Men har stilen på kultur och liknande i stil med fantasy, så demoner och drakar finns fortfarande. Hemska döds-portar och alver i skogen finns, människor i borgar finns. Det enda som skiljer är väll att det är som sagt med Steam-Punk tema. Kartan visar, Äu'Nasäara (uttalas: Ao-nasara, och är där vi bor. Jorden), bortom detta ligger the Outlanda (Outlands, vi kallar skiten månen. Men den ses mer som en Ö, fylld med äventyr och farligt-farligt. Sedan, långt låångt borta ligger det mest fjantiga av allt. Horizonten där allt tar slut, och porten till Underjorden ligger. Jag har också lagt dit ett annat "land" eller "planet/värld" som kallas Oz'Rama. Vårt Mars, som jag funderar på om jag ska ha det som en form av "nystat" som i den mesta sience fiction... aja. Får spåna vidare ;) komment me to death Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Warwolt Skrivet januari 17, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet januari 17, 2007 bumb... :| Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet januari 18, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2007 Jadu... uhm. Det ser ut som något man själv satt och knåpade ihop när man var i tioårs-åldern. Å andra sidan skulle det inte se annorlunda om jag försökte rita något idag. :sleep: Gör dig åtminstone av med krafset i bakgrunden och prioritera tydlighet framför färgläggning. För tillfället har jag ingen aning om vad dessa random former ska föreställa annat än vad som framgår av namnen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sneakan Skrivet januari 18, 2007 Anmäl Share Skrivet januari 18, 2007 sry, men asså jag fatta inte riktigt vad bilderna föreställde:/ så i mina ögon såg de inte jätte bra ut men jag skulle inte gjort bättre själv. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet februari 19, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 19, 2007 bump.. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet februari 19, 2007 Anmäl Share Skrivet februari 19, 2007 Förstår itne vad det är, men bumpa gärna itne om du inte har nått att säga. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Warwolt Skrivet februari 21, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet februari 21, 2007 ser man där, tog en bild på mig själv och mobbade den lite i photoshop :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Warwolt Skrivet mars 2, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet mars 2, 2007 ... bumb Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet mars 2, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 2, 2007 Om det är ärlig kritik du är ute efter, att lägga in ett crosshatch-filter i Photoshop är väl inte direkt det svåraste... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Warwolt Skrivet mars 2, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet mars 2, 2007 Dock har jag pillat med färg-kanallerna också... det är inte svårt det heller men det är ju inte bara ett filter där inte. Tyvär till bild. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sepeMuLLe Skrivet mars 2, 2007 Anmäl Share Skrivet mars 2, 2007 Ser inte vad du gjort med bilden, ser ut ungefär som när jag tar bild med min webcam ^^ Men jag vet ju inte hur det såg ut innan :D Dock ser det ju trevligt ut ^^ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Warwolt Skrivet mars 3, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet mars 3, 2007 så såg den ut... :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Warwolt Skrivet mars 18, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet mars 18, 2007 Strulade ihop lite mer, det här är en kort liten kladdis jag gjorde. Tought id share. :P Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg