Hoppa till innehåll
Anime.se

Figurköp


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ska köpa dessa två grejorna från Solaris Japan, har någon en aning om vad som brukar tullas (prismässigt, läste någonstans att 3000-4000 yen var minimivärdet för att det skulle tullas ofta)? Då sidan erbjuder en att själv välja deklarationspriset på paketet kan det vara bra att veta.

41h2RzH5ubL_large.jpg?v=151817875551XI_2BhPZNtL_large.jpg?v=1507166556

 

Orelaterat, men ska även förbeställa denna figur från amiami.

FIGURE-036714.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis, tror enbart det gäller kina paket som skickats med gratis frakt och då eventuellt under ett visst belopp, så importerade grejer ifrån Japan är det
ingen skillnad på~ Ska försöka ta någon bild sen på mina senaste, har dröjt ett bra tag...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Fick svar på mina frågor kring paketen. Kollade upp en gammal artikel från SVT, och beställde själv en billig figur.

 

25% moms + 75 kr för allt under 1500 kr.

25% moms + 125 kr för allt över (tillkommer även en tullavgift då, osäker på hur mycket det är per paket).

 

Köpte denna figur till slut. var en 200 kr och åkte på en avgift runt 120 kr. Det var inte så hemskt. Det kunde ju ha varit mucket värre, men det är ju inte så annorlunda från förut. Lär ju bara vara problem om man köper över 18-20,000 yen (Gundam kits? 1/6-1/4 figurer?).

41h2RzH5ubL_large.jpg?v=1518178755

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett till inköp. Efter detta blir det bara att vänta på preorders, annars kommer plånboken blöda för mycket.

I och med att Legend of the Galactic Heroes: Die Neue These Kaikou började sändas nyligen ville jag investera i en figur. Blev Yang Wen-li från SolarisJapan för ca. 15,000 JPY (7,000 dyrare i.o.m. att jag inte köpte den på release i februari ;_;).

 

Måste verkligen hålla igen för att inte köpa Kircheis och Reinhards figurer också...

 

Ginga Eiyuu Densetsu - Siegfried Kircheis - ARTFX J - 1/8 (Kotobukiya)

41-UhUShJZL_large.jpg

  • Gillar 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 4 months later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...
  • 7 months later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...