Hoppa till innehåll
Anime.se

Spelturnering i Halmstad


Morty
 Share

Rekommenderade inlägg

Spelturnering 2007

 

Tid: Lördag 24 mars, kl 12:00-22:00 samt söndag 25 mars, kl 12:00-22:00

Plats: Klubbhuset på Amiralsgatan 2, Halmstad

 

Info: Det har blivit dags för SPPS:s sedan urminnes tider (eller i varje fall 2001 fast då under ett annat namn) årliga spelturnering. Inträde är som alltid gratis för medlemmar, och som alltid är även medlemskapet kostnadsfritt. Grenarna för det här året är uppdelade i följande kategorier som kommer att avgöras följande dagar...

 

Fys-spel

Lör: Bordtennis

Sön: Wii Sports

 

Klassiska TV-spel

Lör: Duck Hunt

Lör: Street Fighter II

Sön: GoldenEye

Sön: Super Smash Bros. Melee

 

Kortspel

Lör: Hjärter

Sön: Bang!

 

Musikspel

Lör: Buzz Music Quiz

Lör: Donkey Konga

Sön: Dancing Stage

Sön: SingStar 80:s

 

Samtliga spel kommer att finnas på plats under både lördagen och söndagen så det går självklart bra att provspela, värma upp eller bara spela ledigt då tillfälle ges.

 

Vinster: I sedvanlig ordning kommer priser att delas ut bland åtminstone 1:a- 3:a placeringarna. Huruvida det blir några tröstpriser i år återstår att se. Val av priser är fortfarande under övervägande. Förra turneringen rörde det sig om prispengar, året dessförinnan delades pris ut i form av gigantiska godis och en gång delades särskilda diplom ut till 1:a placeringarna inom samtliga grenar.

 

Spelregler: Vi kommer i stor utsträckning att spela efter en rondlista, varefter gruppspel och utslagsmatcher kan bli aktuella. De flesta grenar avgörs i matcher en mot en och enligt principen "bäst två utav tre". Observera att reglerna inte är förhandlingsbara.

 

Se http://www.popkorn.nu/arkiv_fliv/spps_evenemang.html för mer information om spelregler och dylikt.

 

Obs: Jag postar detta här eftersom jag såg att forumet för föreningar och konvent verkar vara avsett för just manga & animé-evenemang vilket det här ju inte är. Lagom till påsklovet har vi däremot en inplanerad animé-visning, men det är en annan femma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Coolt. GoldenEye saknade jag under SM i Nintendo för massa år sedan. Argumentet emot det spelet var att man kunde vänta ut varandra (campa), vilket inte hade fungerat på ett SM. Tråkigt, det var något jag aldrig riktigt sysslade med under mina år av spelande av det spelet. Då var det bara pang på, och JÄVLAR va grym jag var. Var nog en av de bästa i min stad, kanske den bästa tom.

 

Mario Kart saknar jag i spellistan dock. Annars bra. Street Fighter 2 till SNES? Skitbra spel det med, klarade aldrig svårighetsgrad 7, men 6.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det har faktiskt pratats lite löst om att kanske anordna spel i Mario Kart i samband med andra evenemang till sommaren. Den som lever får se. Annars kommer Super Mario Kart ju definitivt att vara med på SNES-träffarna till sensommaren. Det är redan nominerat som bästa racingspel till SNES.

 

Sedan kan jag ju passa på att nämna att vi, efter kloka förslag, har ändrat reglerna lite för bordtennis och kortspelet Bang! Vidare har vi äntligen enats om reglerna för Wii Sports.

 

Se http://www.popkorn.nu/arkiv_fliv/spps_evenemang.html för mer detaljer. Där finns f.ö även info om andra kommande evenemang, ink ett par animé-visningar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...