Hoppa till innehåll
Anime.se

Funderingar om Lain


Empfmil
 Share

Rekommenderade inlägg

Tycker att Serial Experiments Lain är en skitbra serie, även fast jag inte fattade mycket av den. Stämningen räckte för att göra mig nöjd. Men nu vill jag fråga de som sett den vad ni har för tolkningar av serien, om symboliken och vad den har för budskap?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj det var rätt längesen jag såg Lain men det lilla jag kommer ihåg ska jag försöka säga.

 

SPOILER

SPOILER

SPOILER

 

 

 

 

 

Det som fick mig att klia på huvudet var när Lain träffade sin farsa som enligt mig skulle vara gud och när allt återställdes till det normala det var väl Lains verk eller hennes far för att de tyckte att det behövdes en reboot av systemet. ;)

 

Det handlade rätt mycket om systern hennes också men det hittade jag ingen dold mening med, nån som gjorde det?

 

Budskapet är kanske att man inte ska piratkopiera för då kommer elaka saker ur datorn. XD Eller att vi inte ska spendera för mycket tid på internet och prata med riktiga människor istället.

 

Mycket bra serie föresten. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...