Hoppa till innehåll
Anime.se

Jag ger upp...!


Kurimu
 Share

Rekommenderade inlägg

Hallåj på er alla goa och glada :D...har ett litet problem här som ja undrar om ni kanske kan hjälpa mej med.

Satt och sökte lite på google video för inte så länge sedan efter lite tuffa Macross Zero film snuttar (personer som själva har klippt ut lite olika scener ur Macross Zero avsnitt och tillsatt musik osv). När jag hade letat ett litet tag så fick jag tag på den här musik videon...

 

 

...och låten i den här video är så totalt underbar så att jag bara måste ha den, men jag har fanimej sök överallt och inte hittat den ;), verkar totalt omöjligt att finna den, iaf för mej....om nu någon utav er har en aning om vad låten heter eller vad personen som har gjort låten heter så skulle de vara till stor hjälp. :D

 

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

står i videon;

 

sliced beats by apartment 26, eftersnabb sökning på wikipedia (engelska ofc), så kommer denna artikeln upp på dem

 

 

 

 

Apartment 26

 

Apartment 26 were an electronic/metal band from Leamington Spa, England. They played Ozzfest in 1999 and split up in 2004. They worked with Tchad Blake, at Real World Studios, on their self-financed "Music For The Massive", having scrapped "Album 1.5" after 2 years of production. The result was a much tighter band, and looser "live" sound, captured by Blake by making the band perform live in the studio. After selling the finished record to Atlantic/Wea the label shed half of its roster during a merge with Electra Records, including Apartment 26. The single "Give Me More" was a minor Modern Rock hit in 2004.

 

Their name comes from David Lynch's Eraserhead, in which the character lives in Apartment 26.

 

Discography

* Hallucinating (1999) (Hollywood Records)

* Music for the Massive (2004) (Atlantic/Wea)

 

 

Soundtracks

Apartment 26's songs have been included on the following soundtracks:

 

* Heavy Metal 2000 (2000)

* High Fidelity (2000)

* Tales from the Crypt: Monsters of Metal (2000)

* Mission Impossible 2 (2000)

 

Group members

 

* Biff Butler: vocals

* Jon Greasley: guitar

* Louis Cruden: bass

* Andy Huckvale: keyboards/programming

* Kevin Temple: drums

* Brad Booker: drums

* Jeremey Colson: drums

 

 

 

jag utgår ifrån att låten kommer ifrån någon av deras Discography, sen kan jag inte vara säker på ifall det är han som gjort videon som kallar sig för apartment 26, och det bara är ett sammanträffande eller ifall det är bandet "han" syftar på med det i slutet av amv´n.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...