Hoppa till innehåll
Anime.se

Riktig japansk musik!


solvebring
 Share

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

 

Jag skulle vilja ha tag i riktig japansk musik. Alltså inte japansk metal, punk, psychobilly etc.

Sånt känner jag redan till som eggad "metalare", utan jag söker ungefär japansk folkmusik...

Om någon tror sig fatta vad jag menar kan väl skicka namnet på någon grupp, namn på album eller så, så att jag kan ta mig en titt, det vore najs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så musiken är inte "riktig" japansk musik om det inte är folkmusik? Lol.

 

Kolla efter lite enka artister, kanske faller dig i smaken.

 

Ta inte alls så bokstavligt, utan lite halvt metaforiskt... I alla fall när det kommer från mig, då kan det vara något flummigt formulerat. ;)

 

Mjaa nåväl... Lite dumt formulerat kanske... Men punk och metal är inte direkt bundet till japan, japansk folkmusik är dock det - "riktig" japansk musik kan man säga.

Rättare sagt äkta vara från djupet av japan... ^^

 

Kan inga enkla artister/grupper dock, det är just det jag vill att folk ska tipsa mig om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bläddra ner till "Enka artists"

 

;)

 

För övrigt, har du hört Onmyouza? Extremt bra band, blandar bland annat metal med japansk folkmusik och har en underbar kvinnlig sångare (Kuroneko <3). Helt klart ett av mina favoritband.

 

Nej, kan väl bara säga att jag har hört japansk metal på den tid det begav sig på de större arenorna. Detta var ju under pudelperioden.

Trots min ringa ålder lyssnar jag mest på gammal hårdrock, förutom då det gäller black och döds som har en del bra från sena 90-talet också.

Så detta är helt nytt för mig, men vad jag hört ur filmer så kan jag säga att jag diggar japansk musik, därför så skulle jag vilja provlyssna lite och se om jag hittar något riktigt bra att börja lyssna på ordentligt.

 

Ska kolla upp det där du tipsade mig om, det lät grymt och det verkar bra.

Tack så väldigt mycket. :)

 

haha... Enka föresten, började undra vad fan du menade med "enkla"...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...