Hoppa till innehåll
Anime.se

Final Fantasy VII - Crisis Core


Mezangath
 Share

Rekommenderade inlägg

Stekhet titel från Square har nu kommit ut i Japan för PSP!

Någon som har hunnit sätta tänderna i det? Jag har sett den japanska versionen men det är svårt att ge ett utlåtande på ett spel när man faktiskt inte har fattat ett skit om handlingen.. eller spelet över huvudet taget.

 

Någon som kan ge ett tidigt utlåtande? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

BAH!

 

Finns att tanka FF7 CC med Eng patch nu!

2.3h kvar på downloaden så kommer med ett uttlåtande när den är klar!

 

EDIT: Äsh.. var helt på japanska..

Tråkigt värre. Men jag kan ju säga att strids systemet verkan riktigt härligt flytande. Man springer runt och köttar 5-10 soldater en match.

 

Handlingen kan man ju inte säga så mycket om eftersom allt var på japanska så fattade nada. Men, det står Square på konvolutet och Final Fantasy VII som rubrik. Så man förväntar sig ju något i hästlängd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...
men faller mig faktiskt inte riktigt i smaken tyvärr. :S

Samma här, faktiskt. Det är grymt snyggt och så, men spelmekaniken kan vara en aning repetitiv, för att inte tala om miniuppdragen som varenda en i princip går ut på att spöa X antal monster. Dessutom ser jag faktiskt en del moment i storyn som inte stämmer överens med Final Fantasy VII, vilket hindrar mig från att ta spelet helt på allvar.

 

Slutscenen är dock episk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men faller mig faktiskt inte riktigt i smaken tyvärr. :S

Samma här, faktiskt. Det är grymt snyggt och så, men spelmekaniken kan vara en aning repetitiv, för att inte tala om miniuppdragen som varenda en i princip går ut på att spöa X antal monster. Dessutom ser jag faktiskt en del moment i storyn som inte stämmer överens med Final Fantasy VII, vilket hindrar mig från att ta spelet helt på allvar.

 

Slutscenen är dock episk.

 

Vilka moment stämmer inte överens med Final Fantasy VII, om jag törs fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilka moment stämmer inte överens med Final Fantasy VII, om jag törs fråga?

Nu var det ett tag sedan jag spelade spelet (FF7-spoilers)...

men jag har för mig att de gjorde om hela scenen med Zack i Clouds hemstad, där Sephiroth hämtar Jenova. Exakta skillnaderna kommer jag för närvarande inte ihåg, men jag minns att jag reagerade på det, eftersom jag har sett på OVA-avsnittet som bygger just den biten.

 

Dessutom är det mycket förvirrande över hur länga Zack och Cloud egentligen är på rymmen. Hela grejen med Genesis kändes ganska framkrystat, och någonstans däremellan gick det tydligen fyra år utan att Zack själv märkte av det. Det kändes som de la fokuset på helt fel grejer, vilket är synd, för slutscenen är som sagt riktigt episk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilka moment stämmer inte överens med Final Fantasy VII, om jag törs fråga?

Nu var det ett tag sedan jag spelade spelet (FF7-spoilers)...

men jag har för mig att de gjorde om hela scenen med Zack i Clouds hemstad, där Sephiroth hämtar Jenova. Exakta skillnaderna kommer jag för närvarande inte ihåg, men jag minns att jag reagerade på det, eftersom jag har sett på OVA-avsnittet som bygger just den biten.

 

Dessutom är det mycket förvirrande över hur länga Zack och Cloud egentligen är på rymmen. Hela grejen med Genesis kändes ganska framkrystat, och någonstans däremellan gick det tydligen fyra år utan att Zack själv märkte av det. Det kändes som de la fokuset på helt fel grejer, vilket är synd, för slutscenen är som sagt riktigt episk.

 

FFVII-spoilers

Själva OVA-avsnittet retconnade ju lite av det som hände uppe i Nibelheim, som jag tror att CC retconnade tillbaka. Det var däremot bara smådetaljer, resten har jag för mig var rätt så likt. Genesis-saken håller jag helt med om, men jag tycker att det framgår rätt tydligt att det gick fyra år :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...