Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime på riktigt


yofee
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej alla på Anime.se

 

Jag är en independent filmskapare som är på jakt efter lite talanger

och info om anime.

Det är så att jag håller på att skriva ett manus till en kortfilm på 5-10min och behöver lite hjälp med att förverkliga mitt projekt. Min idé är att göra en anime-film med riktiga skådespelare och med den visuellt

karikaristiska stilen genomföra detta.

 

Jag är medlem i en ideell filmförening som projektet kommer att gå

igenom så vi kommer inte ha någon större budget för ersättning tyvärr.

Vi jobbar alla gratis men med ett brinnande intresse för film och

filmskapande.

 

Eftersom jag nog måste räkna mig som mindre erfaren animefan (även om jag har tittat relativt "mycket" på anime) behöver jag samråda med

någon eller några som är mer påläst och mer insatt i hur anime funkar och vad som egentligen gör anime till anime. En slags anime-konsulent.

 

Sedan skulle jag behöva någon eller några som är duktiga illustratörer och som kan hjälpa till med dels som produktions designer (designa miljöerna och karaktärer, robotar m.m) och att utforma illustrationer till arbetet med storyboards.

 

Är detta något som ni på anime.se kan hjälpa till med, kanske förmedla en eller flera kontakter eller liknande. Hoppas du/ni kan vara till hjälp.

 

Tacksam för svar :P

 

Josef

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du menar att du vill göra en Live-Action ( = riktiga skådespelare som gör en serie/film av en anime/animefilm/manga)? Det jag skulle föreslå är att titta på en sådan serie.

 

Jag tror att det kan vara bara att se hur japanerna gör sina live-action, en bra serie är utan tvekan Nodame Cantabile, handlar om musiker inom den klassiska genren med fokus på komedi och romans. Kanske inte låter så mycket men den är faktiskt grymt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja precis vad jag menar typ Live-Action anime.

 

Nodame Cantabile är kool men det var väl inte vad jag hade tänkt mig. Jag vet ungefär hur karaktärerna ska gestaltas, det är mest runt omkring grafik och effekter...

 

Tänk Gundam eller Berserk fast live-action.

 

tack för svaret btw

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...