Hoppa till innehåll
Anime.se

Dj Max Portable/2


Kurimu
 Share

Rekommenderade inlägg

Hallå hallå på er. :)

Dagen har då kommit då jag har bestämmt mej för att jag SKA köpa en PSP. Dock har jag lite problem att få tag i det PSP spelet jag skulle vilja ha. Satt och kollade i en gammal Level tidning från 2007 och rätt som de va så såg jag de. BANG!...rakt framför näsan på mej, Dj Max Portable 2 (just varför jag fastnade för spelet direkt beror på att jag gillar spel som går ut på att man ska trycka på vissa knappar i takt med musiken, som tex Stepmania).

 

Anyhow....

 

Gick in på internet och läste lite mer om spelet och till min förvåning så hittade jag i stort sett bara forum och recentioner som sa att Dj Max Portable 2 kanske...KANSKE skulle komma till Europa.

 

Stämmer detta, att det bara tog sej till Japan och sen så stannade det där eller är de bara jag som är dåligt uppdaterad? :S

 

Om ni har tips om var man man beställa spelet ifrån eller rent utav att ni kanske vet något annat liknande spel som kanske är bättre än Dj Max Portable/2 så vore jag väldigt tacksam om ni kunde ge mej en länk eller två. ^.^

Har kollat runt lite på Ebay och så men inte funnit nått.

 

Ber även om ursäkt om det har funnits en likadan tråd förut (fann nämligen bara en om Dj Max Demot men de hjälpte mej inte värst mycket :( )

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, tur att jag dök upp.

 

Vad jag vet så har det väl aldrig funnits planer på att ta spelet utanför Korea som är det enda stället så vitt jag vet spelet finns släppt (?). Däremot så finns det stöd för både japanska och engelska i spelet redan från början samt koreanska då.

 

Jag rekommenderar dig att köpa från http://www.games-asia.com/ , där införskaffade jag mig mitt exemplar och det tog runt en vecka för det att komma fram. Företaget märker ner värdet till 20 USD och markerar det som en gåva, så du slipper tull.

 

Dessvärre har dom bara tillgång till DJ Max Portable 2.

 

Hoppas svaren hjälpte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag bugar och bockar för svaret Hanpusu-kun.

 

Har bara en liten fråga till när de gäller spelet (lika bra att fråga nu när man har hittat nån som kan :D ).

Får man med alla låtar (till Portable 2) som ska va till spelet när man väl har beställt de eller måste man hålla på att krångla med nått mer? :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får man med alla låtar (till Portable 2) som ska va till spelet när man väl har beställt de eller måste man hålla på att krångla med nått mer? :O

 

Nu förstår jag inte riktigt? Jag skulle gissat att du spelat PC-versionen mao eller?

Ja, spelet har en hel del låtar och du behöver inte ladda hem eller köpa till något. Du kommer behöva låsa upp låtar dock, och det tar ett tag. Jag har inte låst upp allt ännu tex

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ofta jag skulle hinna med det där. XD

Allting handlar ju om taktkänsla och att kunna läsa mönster. Det är inte så att du läser knapp för knapp utan mer hur mönstret när det faller ser ut.

 

Och där var ju ändå inte Fever-mode med, eftersom det är första spelet.

 

Kan vara värt att nämna att tvåan inkluderar "LINK-DISC" som tillåter dig att spela alla dom gamla låtarna, fast i tvåans spelsystem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...