Hoppa till innehåll
Anime.se

Sister Princess & RePure


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

wUZGxzBuE.png

 

Titel: Sister Princess och Sister Princess RePure

Gerne: Komedi, Romantik

Studio: ZEXCS

Avsnitt:

  • Sister Princess - 26
    Sister Princess RePure - 13

En liten små gullig serie om en bror och tolv systrar. Animen är en adaption på mangan med samma namn som är hela 54 volymer lång. Mangan har även fått en spel adaption efter sig till PlayStation som kom ut 2001. Fansen till mangan och spelet blev dock rätt så besvikna på den första TV-serien som kom och fick därför yterligare en serie på 13 avsnitt som ska vara mer trogen till mangan och spelet.

 

Serien är kanske inte direkt den incest historia som de andra jag har valt att skriva om. Men det finns många härliga kärlekshistorier om syskonkärlek och det är kanske inte alltid de grövsta som är de bästa eller som man alltid vill se så för att vidga era vyer valde jag att skriva om den här.

 

Drömscenario?

 

Du är helt ensam i en ny stad och ska precis gå till det stället du ska bo i. Påvägen dit träffar du på den ena flickan efter den andre som påstår sig vara din syster. När du väl kommer fram visar det sig att alla tjejer bor i samma hus som du ska bo i. Hur ska det här gå till?

 

Det är just det som Wataru får komma att handskas med. Om det är bra eller dåligt låter jag vara osagt. Handlingen är den att Wataru får lära känna alla sina syskon och samtidigt påvägen ta del av lite äventyr.

 

Sister Princess RePure

 

Det här är alltså serien som är mera trogen till orginalet och varje avsnitt består av två olika historier. Tillskillnad från den första TV-serien så ser man den hära mer ur systrarnas perspektiv. Varje syster ser Wataru på sitt eget lilla sett och det är lite små gulligt som sagt var och inte alls så tungt som några av de andra serierna jag har skrivit om.

 

En väldigt lättsam serie att se på. Knappast den bästa jag har sett men inte heller den sämsta. En ganska så medioker anime när allt kommer omkring, men har man tid att döda så har ni något här att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...