Hoppa till innehåll
Anime.se

xxxHolic: Kei


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

KzqDWAMZH.png

 

Inte bekant med xxxHolic? Ta dig en titt då här för att få reda på lite mer. Den här tråden är dedikerad till den andra säsongen av Clamp-serien. xxxHolic är inte något för alla, tror jag. Inte bara är animations stilen speciell, som den brukar vara för Clamp, men den skiljer sig fortfarande lite från deras andra serier i sin berättarstil, men det är något som jag tycker främst. Samtidigt som den nämligen är seriöst så skiftar den med humor delar. En hel del referenser görs i serien med Clamps andra verk men även andras verk kommer också in i bilden ibland. Man kan uppskatta den här serien som den är men man får nog ut mer av den om man sett lite av deras andra serier innan.

 

Tre avsnitt har hunnit sändas och så här långt är jag riktigt nöjd. Nästan så att jag tycker att den har en bättre öppning än första säsongen. Något som jag inte är nöjd med dock är OP låten. Men jag tror att jag är lite besviken på den eftersom jag verkligen gillade första säsongens OP extremt mycket. ED låten är dock bättre och jag gillar den verkligen. Om den är bättre eller sämre än förra säsongens ED låtar låter jag vara osagt.

 

Jag skippar att göra en karaktärspresentation då jag gissar på att de flesta som ser på den här serien redan är bekanta med karaktärerna.

 

EWTCZnAQV.png

 

jwfoyOYzU.png

 

htbNJeeAd.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Att ingen tagit sig tid att kommentera denna underbara serie, älskade ettan och kan säga att kei håller samma klass.

 

Säsong två börjar riktigt bra, för att sen tappa lite momentum, men inte så att det blir tråkigt. Hade dock gärna se lite mer huvudhandling än att de klämmer in lite vad som känns som "filleravsnitt" i mitten.

 

Ingen annan som har några tankar? Sitter nu bara och väntar på sista avsnittet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, vad jag nu så här på rak arm kommer ihåg har det inte varit något filler avsnitt med utan de kastar bara om handlingen lite. Jag tycker att de gör ett bra jobb med serien och gillar andra säsongen lika mycket som första. Gillade den senaste kapitlet riktigt mycket. Minst lika bra som i mangan. Kanske kan hoppas på en till säsong då det finns mer att hämta ur mangan också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, sista avsnittet sett. Och det var ett trevligt litet anime original ending där många kära karaktärer återvände för att fira lite. Har inte så mycket mer att säga om sista avsnittet än de att jag gillade det och slutlåten var riktigt skön. Kei tycker jag gjorde ett bra jobb annars med att föra över historian från manga till anime, även fast det kanske kastades lite huller om buller med storyn.

 

Att få en till säsong kan nog dröja lite skulle jag tro. Man är nämligen inte så långt ifrån mangan i animen och att göra en till säsong på 13 avsnitt skulle nog betyda mycket fillers, vilket kanske i sig inte är något dåligt men som jag tror inte skulle uppskattas lika mycket då man knappt haft några i de två säsongrarna som sänt så här långt. Avslutningvis så vill jag bara lyfta fram ED-låten som är riktigt riktigt bra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Both Tsubasa Chronicle and xxxHOLiC are getting Original Animation DVD (OAD) releases with upcoming volumes of their respective manga in a new CLAMP and Production I.G project. The first one, an xxxHOLiC episode, will come out with volume 14 of the xxxHOLiC manga in January of 2009, and the subsequent Tsubasa Chronicle episode will come out in February 2009 with volume 26 of the Tsubasa Chronicle manga. After Tokyo Revelations turned out so good, I’m glad to hear that there’ll be more by Production I.G.

 

Såhär kommer det att bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...