Hoppa till innehåll
Anime.se

He is my master


PiKaZ
 Share

Rekommenderade inlägg

Få inte igång mig på He is My Master...

Ja. Jag har sett denna.

 

Min första tanke var att jag inte gillade denna sortens serie. Alls. Ändå tittade jag vidare; kanske för att jag var sugen på att se någonting dåligt, kanske för att jag helt enkelt ville veta hur långt serien gick. Och jovars, serien gick ganska långt, kan man säga. Jag kunde känna hur hjärscellerna flydde mig när alligarorn jagade Izumi, eller när Yoshitaka kom med en spydig kommentar som ledde till storspö. Detta är helt klart den näst mest intelligens-befriade serien jag någonsin har sett.

 

Vem är det egentligen meningen att man ska hålla på? Jag menar, visst kommer killen med oförskämmda kommentarer, och visst är han ett pervo, men förtjänar han verkligen att få tänderna utslagna varje gång han kommer inom en halvmeters radie om tjejens bröst? Eller när han påpekar något som hon inte gillar. Eller när hon helt enkelt känner sig för att spöa något. Men å andra sidan verkar killen tycka om att få spö, så det jämnar väl ut sig...

 

Jag finner det också facinerande att alligatorn tänder på männskligt kött; eller att Izumi kan stå ut med att denne slafsar på henne; eller att hon inte ger Anna lika mycket spö som killen för sina trakaserier; eller att Izumi verkar konstant rodna; eller att hon inte skyller ett dugg på sin lillasyster efter allt hon gör; eller...

 

Nåja, jag bör inte klaga på serien alltför mycket. Jag gav mig trots allt in i den med vetskapen att det inte var min sorts serie. En varningens ord dock, till de som funderar på att ge denna en chans: Här finns ingen som helst logik eller karaktärsdjup. Alls. Här finns bara fanservice och sexistisk komedi. Det kanske är helt okej för er, men bara så att ni är medvetna om det.

 

Förresten, vad tror ni om teorin att serien i själva verket är en satir? Jag kan tänka mig att det ska symbolisera hur långt genren har gått. Men samtidigt känns serien inte tillräckligt smart för det (inte som exempelvis Dokuro-chan), så jag vet inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jovars, hjärdöda serier kan vara bra lite då ock då. Det kanske också var en anledning till att jag såg den; jag kände mig helt enkelt för smart, och behövde dumma ner mig lite ^^

 

Hoppas dock verkligen att den här serien sändes på någon obskyr sändningstid mitt i natten. Jag menar, tänk om barn skulle zappa in på serien av misstag! Jag menar inte att de inte skulle klara av det, eller att sex är hemska saker endast för vuxna, men vilka signaler skulle serien egentligen skicka upp i deras hjärnor? Det rubbar ju inte precis jämnstäldhetsfrågan åt rätt håll, menar jag. Och tänk bara på scener som...

När Izumi gör bort sig på sin debut som popstjärna, och hon får tillbaka publiken genom att alligatorn "våldtar" henne. Hon ligger där och kvider medan alla andra bara står och stirrar. Riktigt smaklös humor...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha :D jo men barn fattar ju inte att den våldtar henne.. de tror ju den bara gnider sig emot henne eller nåt. min lillebrorsa har faktiskt kollat på den tillika som jag har gjort.. och han har ju fattat noll :P men han tycker alligatorn Pochi e jättesöt :D haha

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...