Hoppa till innehåll
Anime.se

Dvd eller live stream?


PiKaZ
 Share

Rekommenderade inlägg

Skulle vara intressant att veta hur många av er som faktiskt tar sig tiden och köper alla animeserier etc. och hur många som tittar live från internet? :D Själv måste jag tyvärr säga att jag har allt för lite pengar för att köpa allt jag vill titta på, så med tungt hjärta måste jag erkänna att jag kollar live stream istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv har jag aldrig någonsin (kanske någon enstaka gång) tittat på anime via internetstream. Om jag ska vara pirat, går jag hela vägen ut och laddar ner serien i bra kvalitet.

 

Dock har jag ett regel som jag försöker följa: "Finns det på DVD, köp det på DVD." Helst undviker jag att ladda ner anime, då man inte får samma känsla av att man verkligen äger en serie. Av denna anledning har jag aldrig sett på klassiska serier som Evangelion, Escaflowne, Slayers Try, Ghost in the Shell mm; de finns alla på DVD, så vill jag ha dem får jag köpa dem.

 

Det kan däremot hända ibland att jag laddar ner några avsnitt av en licensierad anime för att se om det är något att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har aldrig kollat på animé via livestream och kan inte förstå eller sympatisera med mnniskor som gör det.

 

Det förstör en del av kännslan enligt mig. Jag ser fansubs eller DVD-rippar och köper sedan om jag tycker att serien är värd att köpas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner uppriktigt sagt inte till någon livestream, borträknat diverse dåliga p2p-iptv-lösningar som väl aldrig fungerat riktigt bra. All form av streaming tycker jag är en ganska så dålig lösning, det blir alltid i någon låg upplösning med kass videobitrate och framför allt uselt ljud. Stage6 var möjligen något på spåren, men de fick ju stänga för att inte gå omkull. Det är IMHO kort och gott inte särskilt roligt att se på animé, film eller vad det nu rör sig om under så dåliga förutsättningar.

 

Köpte en hel del på DVD förr, men är mindre och mindre intresserad av att faktiskt äga DVD:erna. För det första så finns det ingenting intressant på R1-utgåvorna utöver själva serien - inga vettiga extras, ingenting kul i lådan - så jag börjar tröttna på att belamra bokhyllan med dem. Det är animén jag är intresserad av, och den är mycket enklare att få tag på på annat sätt - utan 6 månader till 1 års väntan. För det andra så plågas DVD-utgåvorna av rätt varierad kvalitet med i mina ögon överdriven lokalisering och skumma omskrivningar.

 

Nej, sänd serierna på TV så tittar jag eller erbjud dem som DRM-fria nedladdningar mot någon form av prenumerationsavgift så är jag intresserad. Att köpa animé känns i nuläget bara tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag tittar mycket på livestream.

Ofta för att titta om serien är något att ha men först och främst på grund av brist på pengar.

Jag försöker köpa så mycket anime som möjligt för att det ser snyggt ut i hyllan, är bättre kvalite och så att jag inte får alltför dåligt samvete.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kollar på blassreiter via live stream på crunchyroll, visst kvalitén sviktar ganska rejält där, men sen å andra sidan sviktar kvalitén i serien också... dessutom är det bra för samvetet att känna sig laglig ibland (crunchyroll har alltså fått tillåtelse att sända den serien via gratis live-stream på sin hemsida). Serien är alltså bara ett tidsfördriv som jag ser nåt avsnitt av då och då.

 

I övrigt nej jag tittar inte på live-streaming och skulle nog inte ha följt blassreiter alls om jag inte läst i en tråd här på forumet om crunchyroll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag tittar mycket på livestream.

Ofta för att titta om serien är något att ha men först och främst på grund av brist på pengar.

Jag försöker köpa så mycket anime som möjligt för att det ser snyggt ut i hyllan, är bättre kvalite och så att jag inte får alltför dåligt samvete.

 

K, då är jag iaf inte ensam om "skammen" ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...