Hoppa till innehåll
Anime.se

Hjälp mig komma på vad det här är för manga


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 months later...
  • 5 months later...
  • 5 months later...

Hej på er. Jag såg för kanske två år sedan bilder från vad såg ut att vara en läbbig skräck-manga på något Minecraft-forum. Från bilderna såg det ut som om ett gäng upptäckare var nere i grottor och hittade hål i form av långsmala figurer och det var ett ljud, typ drrrrrrrrn drrrrrrrrrrn, som lät där nere. Ringer det en klocka hos någon?

 

 

 

 

 

-------------

bera.webblogg.se

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej på er. Jag såg för kanske två år sedan bilder från vad såg ut att vara en läbbig skräck-manga på något Minecraft-forum. Från bilderna såg det ut som om ett gäng upptäckare var nere i grottor och hittade hål i form av långsmala figurer och det var ett ljud, typ drrrrrrrrn drrrrrrrrrrn, som lät där nere. Ringer det en klocka hos någon?

Det måste vara det ena bonuskapitlet ur Gyo av Junji Itô. "The Enigma of Amigara Fault" heter det. :3

 

(Förresten, om du vill ha en forumsignatur så kan du sätta en riktig i dina inställningar istället för att skriva den i inlägget.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

En kompis till mig berättade ett tag sen lite grann om en serie hon gillade som jag inte kände igen, dock så visste hon inte namnet. Dessa ledtrådar har jag att gå på: En tjej som börjar i en ny skola (typ 90 procent av alla shoujos börjar såhär så det är ingen hjälp), en kille som är typ demon eller halvdemon, och en butler (jag tror det är tjejens?) som säger "hoho!" nästintill varje gång någon säger något. Det var så jag fick det förklarat, eller i alla fall så jag kommer ihåg det. Ringer några klockor?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

http://imgur.com/RETHM3W

Någon som har någon aning ifall detta är från en riktig serie eller ifall det är en egengjord bild? HIttar liknande bilder men håret stämmer inte när jag google-söker.

Det är från Wa! av Akira Kojima.

 

Urrt.png

 

Det är dock inte en serie med gamervinkel, om det är det du hoppas på. Däremot är det en söt, småkul romantisk komedi -- med små "avbrott" med flickorna på bilden.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...