Hoppa till innehåll
Anime.se

Gammal Animeserie..Hjälp mig snälla att hitta!!


Dalthor
 Share

Rekommenderade inlägg

Hejsan alla Anime Fans! :)

 

Jag har länge letat efter en Animeserie som jag såg när jag var en sisådär 10 år. Jag har ingen aning om vad den heter. Det enda jag vet är bilder av handlingen i mitt minne. Skulle vara jättetacksam om ni kunde lista ut vad den heter.

 

Den handlar om Ett hot mot jorden. Ett globalt anfall mot jorden som rubbar allt Ekosystem å hela köret. Folket på jorden är inte alls beredda på anfallet. Huvud personens far jobbar inom det millitära..han går tror jag motsvarande college..och dom driver runt lite på skolan när anfallet brakar loss..han tänker direkt på sin pappa och springer allt vad han orkar för att se hur det gick..Pappans arbetsplats ligger i ruiner men han ger sig inte förrän han hittar honom under en stort stenblock. Han försöker hjälpa loss sin far men det är lönlöst. Hans far säger till honom att glömma det..ger honom en medaljong och ett ord med den som han säger till honom är viktigt att han kommer ihåg.

 

Sen dröjer det en tid..killen och hans klasskompisar bestämmer sig för att bada vid havet och efter en stunds lekande så bildas där en strömvirvel som drar ner dom ner i en underjordisk grotta. Dom driver runt i grottan och finner en ubåt (även om dom inte har kommit på det än eftersom dom inte har sett utsidan utan har gott in i det direkt från en tunnel) dom går in i "skeppet" och finner kläder och allehanda saker. Tillslut finner dom bryggan och killen finner ett märke som ser ut som hans medaljong..han minns vad hans far hade sagt och tänker högt ordet som aktiverar "skeppet" och förstör grottan pga sin storlek..u-båten är någon blandning mellan u-båt och slagskepp...

 

Behöver ni mer kött på benen så säg till..jag minns allt lite till av serien.

 

Tack på förhand!

 

/Dalthor

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...