Hoppa till innehåll
Anime.se

Dela tråd i mappar?


Lilala
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej, jag är här bara två dagar, men jag trivs jätte mycket ^^ Fast det är en sak som jag skulle påpeka...

 

När man går in i Anime-mappen då ser man framför sig 40 sidor med ca 20 trådar var... Klart att man kan använda "sök" om man vill hitta en speciell tråd, men vad sägs om att segregera dem på något sätt?

Jag har sett redan på ett annan forum att i mappen Anime finns mer mappar, t.ex. "TV-Serier och OAV", "Nyaste" och "Retro"... OK, klart att det finns inte behov att bilda alla tre mappar, men tänk att trådar där man diskuterar en speciell anime med namnet på anime i rubrik skulle hamna i mappen "TV-serier och OAV"? Skulle det inte underlätta att gå genom alla trådar?

Samma sak med mappen Manga: man kan göra två mappar extra innuti som t.ex. "Svensk manga" och "Utländsk manga" där man kan packa alla trådar med mangatitlar i rubriken. I själva Manga-mappen kan man ju diskutera allt annat om manga - t.ex. favoriter, bäst ritat manga, att vara en mangaka och allt annat som har inget att göra med en speciell mangatittel...

 

Jag påpekar det för att i mappar Anime och Manga finns ju hur många trådar som helst och det gör att det är svårt att hitta saker som man söker efter. Uppdelningen skulle säkert underlätta sökningen, men jag håller med om det att det blir mycket jobbig att dela dessa 40 sidor i mindre mappar ;]

 

Något som står emot mitt förslag? ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad ska man göra med det som är över, det som tillhör anime men inte en särskillt tittel? Jag menar fria disskutioner om t.ex. om shonen är bättre än shojo, anime som var blodigast, favorit citater, och allt annat som inte tillhör något titeln? "Sök" kan visa några av dessa resultater, om vi säger att man hittar inte det vad man söker efter, ska man skriva en ny tråd bland alla andra i mappen Anime?

 

Som sagt, jag är ny här och i vanliga frågor står inte sådna saker :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ytterligare sektionering är väl ingen dum idé i sig, men jag tror inte att det här forumet är tillräckligt aktivt för att ytterligare indelning ska löna sig. Bättre att behålla fokus på ett mindre antal sektioner som det faktiskt blir någonting av. Relativt få inlägg vitt utspridda över en mängd subkategorier ser jag inte som någonting bra. Vore en annan femma om det diskuterades så ivrigt i Anime-forumet att det faktiskt vore svårt att hitta vad man söker bland alla trådar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...