Hoppa till innehåll
Anime.se

Gaea Girls dokumentär. Sjukt.


c4z
 Share

Rekommenderade inlägg

Ok, så det är fejk? därför det rinner blod? ¨

 

well, om de nu vill hålla på så så har jag inget emot det heller, bara att det kan kallas spor tO_o

 

det e ju riktigt blod i amerikansk whresling oxå... dom bryter ju ben och allt sånnt där oxå... bara att när dom slår och sparkar e det inte på riktigt... men det känns ju tex att bli nerkastad från en bur ner på ett bord och sånnt men dom har gjort så det lättare går sönder och säkert laggt nått dämpande under så det inte gör lika ont...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, så det är fejk? därför det rinner blod? ¨

 

well, om de nu vill hålla på så så har jag inget emot det heller, bara att det kan kallas spor tO_o

 

det e ju riktigt blod i amerikansk whresling oxå... dom bryter ju ben och allt sånnt där oxå... bara att när dom slår och sparkar e det inte på riktigt... men det känns ju tex att bli nerkastad från en bur ner på ett bord och sånnt men dom har gjort så det lättare går sönder och säkert laggt nått dämpande under så det inte gör lika ont...

 

ärligt, är det något som är fejk så är det just amerikansk wrestling, matcherna är uppgjorda och dom bär fula kläder.

 

hehe det påminner mig om det amerikanska folket...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Värkar vara en del folk här som drar sina egna slutsatser...först, Gaea Girls är precis som all annan pro wrestling, uppgjorda matcher=fake. Som en person redan har nämnt sä måste tjejerna komma med nått nytt för att få uppmärksamhet, därav denna vilda stil. När det kommer till blod så finns det nått som heter "blade-job" inom pro wrestling, vilket menas med att wrestlaren själv (eller annan wrestlare) använder ett vasst föremål för att göra en cut (oftast i ögonbrynet) så blodet rinner. Visst börjar wrestlare blöda under träning, men vill man nå toppen får man räkna med lite blod och mycket svett. För dom som fortfarande tror att dessa kvinnor inte gör fake brottning kan jag rekomendera att ni ser på ett par "riktiga" fighting evangemang, såsom UFC eller Pride Fighting Championship som är så kallade "no hold barres".

Jag tränar själv kampsort och kan en hel del runt det så detta är ett område jag faktiskt kan.

 

När det gäller skador så kan jag även påpeka att pro-wrestling är en riktigt risk-sport och visst förekommer det riktigt kraftiga olyckor såsom brutna nackar etc. Finns pro wrestlers som även har dött, men det beror främst på att många pro wrestlers använder steroider. Och det finns några som stryckit med under årens lopp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg också doumentären, det var sjukt minst sagt...

 

MEN ARGH!!!!

Fattar ni inte att det inte är på riktigt!?

 

Jag rekomenderar som Beet att ni kollar på tex UFC, det är på riktigt.

 

Vad är det som ni tycker är sjukt!? Va fan varför läser ni inte inläggen som andra har skrivit innan ni postar!?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Värkar vara en del folk här som drar sina egna slutsatser...först, Gaea Girls är precis som all annan pro wrestling, uppgjorda matcher=fake. Som en person redan har nämnt sä måste tjejerna komma med nått nytt för att få uppmärksamhet, därav denna vilda stil. När det kommer till blod så finns det nått som heter "blade-job" inom pro wrestling, vilket menas med att wrestlaren själv (eller annan wrestlare) använder ett vasst föremål för att göra en cut (oftast i ögonbrynet) så blodet rinner. Visst börjar wrestlare blöda under träning, men vill man nå toppen får man räkna med lite blod och mycket svett. För dom som fortfarande tror att dessa kvinnor inte gör fake brottning kan jag rekomendera att ni ser på ett par "riktiga" fighting evangemang, såsom UFC eller Pride Fighting Championship som är så kallade "no hold barres".

Jag tränar själv kampsort och kan en hel del runt det så detta är ett område jag faktiskt kan.

 

När det gäller skador så kan jag även påpeka att pro-wrestling är en riktigt risk-sport och visst förekommer det riktigt kraftiga olyckor såsom brutna nackar etc. Finns pro wrestlers som även har dött, men det beror främst på att många pro wrestlers använder steroider. Och det finns några som stryckit med under årens lopp.

 

VI delar åsikter och kunskap Broder!

 

LÅt oss omvända dessa pacifistiska massor!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg också doumentären, det var sjukt minst sagt...

 

MEN ARGH!!!!

Fattar ni inte att det inte är på riktigt!?

 

Jag rekomenderar som Beet att ni kollar på tex UFC, det är på riktigt.

 

Vad är det som ni tycker är sjukt!? Va fan varför läser ni inte inläggen som andra har skrivit innan ni postar!?

 

Jag läste inläggen broder, men döma av dokumentären så blev lite illamående även om det var mycket intressant. Nej det var inget för mig

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg också doumentären, det var sjukt minst sagt...

 

MEN ARGH!!!!

Fattar ni inte att det inte är på riktigt!?

 

Jag rekomenderar som Beet att ni kollar på tex UFC, det är på riktigt.

 

Vad är det som ni tycker är sjukt!? Va fan varför läser ni inte inläggen som andra har skrivit innan ni postar!?

 

Jag läste inläggen broder, men döma av dokumentären så blev lite illamående även om det var mycket intressant. Nej det var inget för mig

 

 

 

Illamående!?

HUr tusan skiljer sig de där tjejernas träning från typ ishockey träning?

Skaderisken är säkert ungefär lika stor. >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan förstå att folk inte gillade det dom såg i Gaea Girls, träningen är hård, riktigt hård. Men om inte wrestlarna kan utföra det dom ska på det sättet dom ska (i Gaea så märks en mer aggresiv och "lite mer verklig") stil. Om man gämför WWE med Gaea ser man direkt skillnaden, eftersom att WWE's styrka ligger i personligheterna och konflikterna, medans Gaea försöker skapa sitt eget spår och följa det.

Kampsportare brukar i huvudsak inte gilla wrestling eftersom att det är "fake fighting" och sakerna dom gör aldrig skulle funka i en riktig fight, så blanda inte ihop wrestling med kampsport, både wrestlare och kampsportare vill inte anses som det andra. Fast i Japan finns det en del pro-wrestlers som även håller på med mma (*ultimate fighting, mixed martial arts, no hold barres, vale tudo) så i Japan är klyftorna lite närmare varandra.

Även ifall det nu är våld så är det exakt samma våld som sker på filmer dvs "fake våld".

 

För er som fortfarande tror att Gaea girls slåss på allvar så vill jag att ni ser antagligen UFC eller Pride (två mma galor) där riktig fighting utövas, och där ni värkligen kan se skillnaden mellan pro wrestling och mma.

 

Var hälsad broder ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg också doumentären, det var sjukt minst sagt...

 

MEN ARGH!!!!

Fattar ni inte att det inte är på riktigt!?

 

Jag rekomenderar som Beet att ni kollar på tex UFC, det är på riktigt.

 

Vad är det som ni tycker är sjukt!? Va fan varför läser ni inte inläggen som andra har skrivit innan ni postar!?

 

Jag läste inläggen broder, men döma av dokumentären så blev lite illamående även om det var mycket intressant. Nej det var inget för mig

 

 

 

Illamående!?

HUr tusan skiljer sig de där tjejernas träning från typ ishockey träning?

Skaderisken är säkert ungefär lika stor. >:(

 

Jag syftar på den psykiska mobbningen som utfördes på de deltagande, det var det jag inte gillade. Sen tycker jag det var obehagligt att se de brottas också (speciellt när tränaren gav deltagaren fem-sex örfilar för att motivera henne...), men det var de psykiska slagen som jag reagerade starkt på, inte just det fysika. Sen är det så att jag tycker det var ganska hemskt att tjerna slåss, men det beror väl på att man är ovan att se sådant.

 

Har ingen direkt åsikt om sporten i sig själv, bara på dokumentären jag såg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående det "psykiska" våldet....

 

Visst, dom körde rätt hårt med dom, men det var ju mest för att pusha, se hur långt personen kunde gå.

Hehe, japaner har ju det där med lojalitet, allt för klubben och grejs.

 

Jag kan hålla med om att det verkade rätt hårt, psykiskt och fysiskt, men va fan, skicka dom till Shaolin templen eller något så är det säkert hårdare! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Om någon är intresserade så har jag 14 asiatiska VCDs med matcher från sportens guldålder under mitten av åttiotalet med stjärnor som Yukari Ohmori, Akira Hokuto, Dump Matsumoto, Bull Nakano, Condor Saito, Yumiko Hotta, the Jumping Bomb Angels (Noriyo Tateno and Itsuki Yamazaki), the Crush Gals (Lioness Asuka och Chigusa Nagayo), Devil Masami och en massa hårda talangfulla kvinnor som jag inte kommer ihåg.

 

Chigusa Nagayo i Crush Girls är den stenhårda kvinnan som är tränare i dokumentären. Hon är också japans kanske allra största stjärna någonsin.

 

Jag har dubletter på alla och tar en hundring styck för originalen. Om någon har liknande att sälja (eller kanske byta) så är jag också intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...