Hoppa till innehåll
Anime.se

Gaea Girls dokumentär. Sjukt.


c4z
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon som så dokumentären igår ( 1/8 ) om japanska, kvinliga fri-brottare (ihjäl-mördare kanske är ett bättre ord?).

 

Fy fan. Lätt det sjukaste jag sett på svensk tv. Altså, det går inte med ord beskriva hur brutal deras träning var. Dom slog varandra i ansiktet, släpades i håret, stampade på motståndarens huvud när dom låg ner och allt annat. Och jag lovar, inget var fejk. En av de brutalare sakerna var när två tjejer kom springandes mot varandra och så hoppsparkade de ena den andra i munnen. Fy fan vad hon blödde. Och på matcherna! Dom går inte att beskriva. Stampa, knäa, sparka och allt annat i ansiktet på varandra. Och ibland klättrade dom upp på ring stolparna och hoppade ner med knäna i magen på den andra. Och som sagt, inget var fejk.

 

Och vilken psykisk tortyr. Tränaren (som var en kvinna, dock en stor sådan) slog och skrek åt dom. En rymde från "skolan" och en annan slutade efter att ha sett en träning.

 

Helt sjukt. Nog ska det vara japan... Inte ens USA skulle tillåta sånt här! Jag menar, kvinnor och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt sjukt. Nog ska det vara japan... Inte ens USA skulle tillåta sånt här! Jag menar, kvinnor och allt.

 

Invånare i i-länder är alldeles för lätt roade (så vitt jag vet så har våld alltid varit något som lockar människan, men jag kan ha fel)... Jag är trött nu... Ifall jag har missförstått något som ber jag om förlåtelse i förväg!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som så dokumentären igår ( 1/8 ) om japanska, kvinliga fri-brottare (ihjäl-mördare kanske är ett bättre ord?).

 

Fy fan. Lätt det sjukaste jag sett på svensk tv. Altså, det går inte med ord beskriva hur brutal deras träning var. Dom slog varandra i ansiktet, släpades i håret, stampade på motståndarens huvud när dom låg ner och allt annat. Och jag lovar, inget var fejk. En av de brutalare sakerna var när två tjejer kom springandes mot varandra och så hoppsparkade de ena den andra i munnen. Fy fan vad hon blödde. Och på matcherna! Dom går inte att beskriva. Stampa, knäa, sparka och allt annat i ansiktet på varandra. Och ibland klättrade dom upp på ring stolparna och hoppade ner med knäna i magen på den andra. Och som sagt, inget var fejk.

 

Och vilken psykisk tortyr. Tränaren (som var en kvinna, dock en stor sådan) slog och skrek åt dom. En rymde från "skolan" och en annan slutade efter att ha sett en träning.

 

Helt sjukt. Nog ska det vara japan... Inte ens USA skulle tillåta sånt här! Jag menar, kvinnor och allt.

 

Vadå? har du inte sett sånna där matcher där Bysstiga tjejer är som Carmen,Pamela som slåss seriöst? Fy helvete vad det är sjukare, det är ju en sorts ultimate fighting liknande. Kommer med källan inom kort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The girls of GAEA var en mycket underhållande dokumentär. Är själv ett stort gammalt fan av den japanska "show" brottningen (show är inte rätt ord för att beskriva dessa otroliga attleter).

Det var som en sjänk från ovan att denna dokumentär visades. Att få tag på detta annars är näst intill helt omöjligt! Har lyckats samlat på mig en 50 matcher via datorn från förbund som GAEA, AJW och ARISON. Har även en vän som för några år sedan beställde på sig några hela evenemang med dessa tjejer ^___^

Kvinnor KAN och dom är dessutom väldigt mycket bättre än en massa män i samma brange.

Att dessa tjejer blev utsatta för denna otroligt hårda träning är av första anledningen som ett av proffsen därifrån har sagt "Vi måste vara dubbelt så hårda, duktiga, snabba, attletiska som männen för att kunna göra oss ett namn" nummer 2 "för detta så måste vi ha tjejer som gör det helhjärtat så att det skall funka och för att det skall bli minimalt med skador"

 

Jag säger bara: Bra jobbat tjejer... och jag kommer aldrig sluta älska er ^__^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Vadå "kvinnor och allt"? Så tjejer/flickor/whatever får inte slåss våldsamt nu eller? :sleep:; kan killar kan vi. Men helst av allt ska ju sånt där förbjudas, ogillar boxning som är rätt mycket mildare ;P

 

eh varför ska "sånt där" förbjudas?

Dom tycker nog med största sannolikhet att det är dret skoj och gå upp och "brottas" lite. Men ärligt, dom gjorde ju inga våldsama grejor, allt skedde ju under kontrolerade former.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klart det är en sport om man tävlar vid ett sportsligt evenemang!

Det såg rent av harmlöst ut gemfört med vad tex boxningen kan ställe till med i huvudet efter några år. Nu kan man ju disskutera vad våld och våld är, tycker du att dom verkligen utövade "Våld" mot varandra?

 

"Våld" för mig är inte bara på det fysiska planet utan även the psykiska.

"Våld" utövas när man verkligen vill skada en annan mäniska/djur, och jag tror inte att det är det som "Japansk Wrestling" går ut på.

 

Det jag säger är att Wrestling är en sport lika mycket som fotboll eller hockey.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg du ens bilderna? De river varandra så att de börjar blöda, de stampar på varandras huvuden, det är knappast vad de gör i amerikans/engelsk brottning, för de brottas inte enligt mig, de slåss!

Tycker inte något sådant kan kallas sport.

 

för det första, jag tror inte att dom stamapar på varandras huvuden på riktigt, för det andra så är det "Wrestling" dvs lite halv fusk, uppgjorda matcher etc, om man tittar på bilderna så låter sig ju motståndaren bli kastad , annars skulle dom ju sprattla som fiskar i dom där monga teknikerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...