Hoppa till innehåll
Anime.se

fullscreen och applocale problem


Pthia
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har relativt nyligen bytt till windows 7 och fick för mig att jag skulle installera mina gamla visual novels igen men upptäckte att jag numer har lite problem med fullscreen i vissa av dem.

När man ändrar till fullscreen så är inte bilden större än vanligt fast allt runt om är svart. Som att man fortf kör window mode fast med svart bakgrund.

Detta problemet hade jag inte innan, är det någon som vet vad felet kan vara om det är så att spelen inte att gjorda för windows 7 så det inte fungerar som det ska på ett nytt system eller vad det kan vara?

 

Mitt andra problem gäller programmet microsoft applocale som jag antar att en del här är bekanta med. När jag försöker installera det så får jag följande felmeddelande:

 

"There is a problem with this Windows Installer Package. A program required for the install to complete could not be run. Contact your support personell or package vendor"

 

Vad betyder detta? Är det något fel på installern (som jag för övrigt laddade ner från microsofts hemsida tror jag) eller är det något som saknas på datorn som behövs för att installera det? isf vad för det framgår inte. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad har du för grafikkort? Jag vet att man kan ställa in i iaf ATI's om man vill att spelet ska "stretchas" eller vara i orginalstorlek. Jag gissar på att visual novelerna inte är högupplösta, så det skulle det kunna vara. (Hade det problemet när jag körde starcraft på min laptop, strechat till widescreen inte vackert...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vad har du för grafikkort? Jag vet att man kan ställa in i iaf ATI's om man vill att spelet ska "stretchas" eller vara i orginalstorlek. Jag gissar på att visual novelerna inte är högupplösta, så det skulle det kunna vara. (Hade det problemet när jag körde starcraft på min laptop, strechat till widescreen inte vackert...

 

Jag har ett NVIDIA GeForce 8800 GT så det är väl inte det bästa kanske.

Nä de är inte högupplösta direkt men de kunde väl iaf förstoras upp så det bara var svart på höger och vänster kanten så man fyllde så mkt som möjligt av skärmen fast ändå behöll propotionerna.

 

Nu föredrar jag nästan ändå att ha bilden strechad, visst det ser inte lika snyggt ut men att se en liten ruta i mitten på skärmen känns ännu värre :/

 

Jag tror dock inte att det beror på att de inte är högupplösta eller i rätt aspect ratio eller vad det nu heter eftersom de strechade ut och fyllde skärmen när jag körde vista därför jag funderade på om det var något i windows 7 som gjorde det...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...