Hoppa till innehåll
Anime.se

Major (säsong 6 och uppåt)


Klibbnisse
 Share

Rekommenderade inlägg

AqrFDapnH.png

 

Sjätte säsongen av underverket Major har ju börjat rulla ut i radiovågor och Internet, och eftersom vi alla både älskar baseboll och drama så är det ju klart att vi allihopa har någonting att prata om!

 

Snabbinfo om serien:

Goro är ett basebollgeni sedan barnsben och vill bli proffs, detta blandas med rivalitet och personliga utmaningar, tillsammans med dramatiska vändningar. Serien sträcker sig från Goro vid 6 års ålder till nu, då han är en bit över 20 (eller så) och hans basebollkarriär (och personliga liv) fram tills dess. Ohyggligt intressant!

 

Snabbinfo om sjätte säsongen

Världsturneringen är slut, japan kom tvåa men Goro och alla andra deltagare har naturligtvis blivit otroligt kända i och med de spektakulära matcher som spelades. Nu är det tid dags för den riktiga utmaningen, majorligan i USA. Goro och flera av hans gamla (och nya) vänner deltar med sina respektive lag.

 

Anledningar till att se även denna säsong


  • [*:3l14lcdv] Goro är ännu en gång förbannat mycket bättre än tidigare
    [*:3l14lcdv] Flera av hans nya lagkamrater tror som vanligt att hans prestationer har överdrivits och att han i själva verket är medelmåttig.
    [*:3l14lcdv] Man har för första(?) gången i seriens historia, med undantag för filmen, en engelsktalande person som gör de engelska rösterna
    [*:3l14lcdv] Man vrider sig i stolen när man ser allt fräckt!
    [*:3l14lcdv] Kokoro e är introlåt igen! (en cover kanske, men ändå)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste också säga att denna serien är lite av ett mästerverk. Dock gillade jag nästan serien bättre när Goro fortfarande var i Japan innan han åkte till USA men ändå.

Det är en av de längre serierna som aldrig blir tråkig tycker jag. Kanske är det för att det kommer en säsong om året eller vad det nu gör men många långkörare tycker jag blir sega efter ett tag men inte Major. Den är bra rätt igenom alla säsongerna.

 

Klart en serie alla borde titta på som inte gör det redan. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Måste också säga att denna serien är lite av ett mästerverk. Dock gillade jag nästan serien bättre när Goro fortfarande var i Japan innan han åkte till USA men ändå.

Det är en av de längre serierna som aldrig blir tråkig tycker jag. Kanske är det för att det kommer en säsong om året eller vad det nu gör men många långkörare tycker jag blir sega efter ett tag men inte Major. Den är bra rätt igenom alla säsongerna.

 

Klart en serie alla borde titta på som inte gör det redan. :P

 

Hållermed.

 

Är ett Major-fan av grandiosa mått men när jag tänker på major och varför jag tycker den är så bra så tänker jag uteslutande på scener från hans dagar i japan, framförallt kampen att nå Koshien samt skol tiden.

 

De har lyckats riktigt bra med att hålla serien i liv efter att Goro lämnar skolan eftersom så pass mycket handlar om relationen mellan Goro och hans klasskamrater/lagkamrater etc.

 

Serien skulle må enormt bra av att flicksnärtan hans flyttade till USA alternativt att han skaffar några rediga polare. Just nu är det faktiskt mycket av samma samma.. Goro är uber... Goro får ngn mental spärr... Någon Joe Gibson relaterad upplevelse hjälper Goro... Goro är uber igen *repeat*

 

Ni som gillar Major men ännu inte sett Cross Game: Gör det.. typ igår.

 

tjing

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Tog Major verkligen slut? TOG MAJOR VERKLIGEN SLUT!?

 

Blev positivt överraskad i säsongens sista avsnitt, en sjuhelsikes massa saker händer, det går riktigt, riktigt fort och BAM, åtta år in i framtiden och en trevlig "vad händer sen"-sektion! Klart att det var några riktigt få kliché-varningar, men allt som allt är detta något av det bästa någonsin! Efter sex år så verkar det ju åtminstone blivit ett definitivt slut på detta fullkomliga mästerverk!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som det ser ut är Major slut nu. Den här säsongen (6) har haft sina för- och nackdelar, varav en att det kändes långrandigt ibland problem efter problem. Men när säcken knöts ihop med sista avsnittet lyftes serien något enormt enligt min åsikt. Jag sjöng med smått tårögd och trots den darrande röst i

. :reallyhappy:

 

Major som helhet förtjänar en solklar plats på toppen bland alla sport-animéer, och animé för övrigt i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...