Hoppa till innehåll
Anime.se

Fan art Wallpapers


Shadow.D-Crakling
 Share

Rekommenderade inlägg

Hejsan jag har lagt upp några Wallpapers för datorn jag gjort i Photoshop (under min lärnings tid).. har lekt runt lite med olika bilder m.m men har fixat ihop 4st jag är nöjd med.. Anime ritning taget ifrån andra bilder men design och ändringar av bilder gjorda av mig själv!

 

ta gärna en till och släng till några kommentarer då det gärna uppskattas! =)

 

http://craklingrevo.deviantart.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag använder inte photoshop och är inte särskilt bra på färg och komposition i allmänhet, men jag skulle föreslå att du varierar dig lite när det gäller basfärger. Som det är nu så utgår samtliga bilder från en totalt svart bakgrund, vilket gör att färgerna drar uppmärksamhet till sig. Särskilt rubriken i Eyeshield sticker i ögonen pga kontrasten mot bakgrunden. I miniatyren så fungerar färgerna, men när man ser den i originalstorlek så blir detaljerna ganska överväldigande.

 

 

Du kan experimentera med placering också. Kolla upp och testa gyllene snittet, använd karaktärens rörelse och riktning som utgångspunkt, testa att blanda abstrakta mönster i bakgrunden, framhäv karaktärernas personlighet eller attribut med resten av bakgrunden.

 

Låt karaktären bli en del av bakgrunden istället för en kontrast.

 

Lek med storleken på texten. Testa att inte ha någon text alls.

 

Välj en färg som tema och använd bara nyanser av den till hela bakgrunden.

 

 

Ursäktar för dålig ordning i texten och oklarheter. Jag skrivet inte bra kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag använder inte photoshop och är inte särskilt bra på färg och komposition i allmänhet, men jag skulle föreslå att du varierar dig lite när det gäller basfärger. Som det är nu så utgår samtliga bilder från en totalt svart bakgrund, vilket gör att färgerna drar uppmärksamhet till sig. Särskilt rubriken i Eyeshield sticker i ögonen pga kontrasten mot bakgrunden. I miniatyren så fungerar färgerna, men när man ser den i originalstorlek så blir detaljerna ganska överväldigande.

 

 

Du kan experimentera med placering också. Kolla upp och testa gyllene snittet, använd karaktärens rörelse och riktning som utgångspunkt, testa att blanda abstrakta mönster i bakgrunden, framhäv karaktärernas personlighet eller attribut med resten av bakgrunden.

 

Låt karaktären bli en del av bakgrunden istället för en kontrast.

 

Lek med storleken på texten. Testa att inte ha någon text alls.

 

Välj en färg som tema och använd bara nyanser av den till hela bakgrunden.

 

 

Ursäktar för dålig ordning i texten och oklarheter. Jag skrivet inte bra kritik.

 

det är lungt =) tack så mycket för kritiken ändå! =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Jag vill nu informera det att jag har även börjat gravera lite har nu börjat i Februari och har so far 3st graveringar framme nu när jag skriver detta. Det kommer dock komma upp fler med tiden och jag hoppas VERKLIGEN att jag blir bättre på det för jag tycker det är grymt kul och intressant att hålla på med det!

 

Trevliga kommentarer uppskattas =D

 

Just nu har jag bara en Rundslip och pinnfräs att arbeta med så det är ganska grovt arbete so far på mina nuvarande workpieces.. i slutet av Februari inskaffas Karbonpapper och riktiga Gravyrstift!!!

 

http://craklingrevo.deviantart.com/gallery/

 

Nuvarande saker som jag arbetar med

Templates: Utskriva papper och tejp...

Gravyr-/slipmaskin : FERM med flexskaft - Billig skit men funkar =)

 

Stift : Rundslip och Pinnfräs (även metal borste Sällsynt användande dock!)

 

 

/ Best Regards Chris

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...