Hoppa till innehåll
Anime.se

Nier


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

NIER

img_214042_nier.jpg

Spelet har fått rätt så mycket skit på en hel del spelsidor för att vara fult och sakna egna idéer. Själv tycker jag att spelet är riktigt underhållande och är ett steg i rätt riktning för Squar Enix som på senare tid spottat ur sig rätt så mediokra titlar. Att spelet kanske inte håller det bästa standarden när det gäller grafiken så kan man förlåta det ändå. För egen del brukar inte grafiken spela någon större roll om spelet har en bra atmosfär, vilket jag tycker att Nier har och verkligen lyckas skapa med sina karaktärer som är allt annat än tråkiga.

 

Man gör dock inga stora steg med spelet och håller sig fortfarande inom RPG-ramarna men kryddar till det lite extra med en hel del action. Jag tror tyvärr inte att spelet tilltalar den stora skaran då det fortfarande innehåller en hel del klichéer. Men för den som inte kan få nog av JRPG bör absolut ta och prova det här. Stora pluset är faktiskt att den engelska dubben är riktigt bra på sina håll, speciellt från spelet huvudpersoner.

 

 

img_214042_nier.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, rösterna drog mig faktiskt till spelet, skall se till att köpa det när det blir ytterligare lite billigare. Och musiken verkar riktigt bra den med. Jag kikade på lite gameplay och är fortfarande rätt skeptisk till att man måste springa runt och göra massa uppdrag åt folk, som verkar aningen menlösa. Villig att ge det en chans.

 

http://www.youtube.com/watch?v=XFWSCz7yWnU

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan hålla med lite om att en del uppdrag känns rätt så meningslösa, men samtidigt är det skoj att göra meningslösa uppdrag för det känns som man lever sig in i världen mer och får ut lite mer av den vardag som folket där lever. Musiken är något som jag glömde nämna och som du säger är det riktigt bra även där på sina håll.

 

Jag köpte förresten spelet för endast 198kr på spelbutiken vilket jag tror nog är det billigaste du kommer se det här spelet vid en ny köp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Köpte det också för 200 kr och det var det verkligen värt,jag älskar verkligen att mossa fiender och i princip hela spelet ja,diverse dåliga saker i designen och som sagt att mycket var cliche,men det var enbart på några enstaka ställen jag såg bristningar i designen. Såsom en buske som bara var två plattor ihopsatta. Kunde även ha varit fler olika monster och allmänt fler. Gillar storyn skarpt också och klarade spelet så sent som i förrigår. För dem som inte vet finns det även 4 slut varav man låser upp nästa slut igenom att klara spelet igen från en viss händelse; man startar alltså om helt plötsligt mitt inne i storyn igen fast man får behålla alla levlar och allting som man klarade spelet med.

Tyckte det var lite svårt så jag ändrade till Easy som den mes jag är men det verkade ju som om dem hade svåra fiender i första stället,sen lättare fiender och sedan möte man dem där svåra väldigt sällan senare,även på normal.^^'

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...