Hoppa till innehåll
Anime.se

So.. We're starting a band.


Ukeme
 Share

Rekommenderade inlägg

Efter att vi varit oense i förra bandet om musikstil så valde jag och trummisen i bandet att lämna det (efter 1,5 år) för att söka nya medlemmar som är intresserade av att spela i samma stil som oss.

Både Jag (sångaren) och Erik (trummisen) är väldigt intresserad av J-rock stilen och skulle tycka det var kul att spela någonting inom den genren. Men som ni kan tänka er så är det ganska svårt att leta medlemmar till ett sådant projekt.

 

Som lösning på detta skriver vi här!

 

Är du Gitarrist/basist/pianist? Skulle du vara intresserad att spela i ett J-Rock inspirerat band? Eller känner du någon som kanske skulle vara det?

Skicka iväg ett meddelande till mig här på Anime.se eller maila mig (Secession@live.se) för mer information.

 

Krav för att kunna spela med oss är att du/din kompis bor antingen i eller i närheten av Umeå och att du/kompisen har några erfarenheter att spela instrument sen tidigare.

 

Hoppas vi hör från dig snart!

/Sean

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till en början så har vi tänkt att skriva texten på engelska. Eftersom det blir väldigt svårt att skriva på japanska.

Men som svar på din fråga. Vad det är för skillnad på J-rock och övrig rock. Här är ditt svar.

Som exempel på hur J-rock så tar jag The Gazette - Guren (http://www.youtube.com/watch?v=hMzqJYFG8m4)

Som exempel på "övrig rock", så tar jag.. 3 doors down - Kryptonite

(

)

 

Det finns en ganska stor skillnad, det gäller att man lyssnar bara. J-rock är inte lika enformigt, enligt mig alltså.

Men om du tar och lyssnar på de här två låtarna så!

/Erik

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...