Ukeme Skrivet december 18, 2010 Anmäl Share Skrivet december 18, 2010 Efter att vi varit oense i förra bandet om musikstil så valde jag och trummisen i bandet att lämna det (efter 1,5 år) för att söka nya medlemmar som är intresserade av att spela i samma stil som oss. Både Jag (sångaren) och Erik (trummisen) är väldigt intresserad av J-rock stilen och skulle tycka det var kul att spela någonting inom den genren. Men som ni kan tänka er så är det ganska svårt att leta medlemmar till ett sådant projekt. Som lösning på detta skriver vi här! Är du Gitarrist/basist/pianist? Skulle du vara intresserad att spela i ett J-Rock inspirerat band? Eller känner du någon som kanske skulle vara det? Skicka iväg ett meddelande till mig här på Anime.se eller maila mig (Secession@live.se) för mer information. Krav för att kunna spela med oss är att du/din kompis bor antingen i eller i närheten av Umeå och att du/kompisen har några erfarenheter att spela instrument sen tidigare. Hoppas vi hör från dig snart! /Sean Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Klibbnisse Skrivet december 19, 2010 Anmäl Share Skrivet december 19, 2010 Jag kan lira hjälpligt på akustisk gitarr, men tänker inte söka... utan har snarare en liten fråga. Planerar ni att skriva text på japanska? Jag kanske inte är jättebevandrad inom J-rock, men på vilket sätt låter den annorlunda än alla den övriga formen av rock som finns? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Liwaku Skrivet december 22, 2010 Anmäl Share Skrivet december 22, 2010 Till en början så har vi tänkt att skriva texten på engelska. Eftersom det blir väldigt svårt att skriva på japanska. Men som svar på din fråga. Vad det är för skillnad på J-rock och övrig rock. Här är ditt svar. Som exempel på hur J-rock så tar jag The Gazette - Guren (http://www.youtube.com/watch?v=hMzqJYFG8m4) Som exempel på "övrig rock", så tar jag.. 3 doors down - Kryptonite ( ) Det finns en ganska stor skillnad, det gäller att man lyssnar bara. J-rock är inte lika enformigt, enligt mig alltså. Men om du tar och lyssnar på de här två låtarna så! /Erik Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RailToast Skrivet mars 22, 2011 Anmäl Share Skrivet mars 22, 2011 Hm, jag är "jättegrym" på gitarr :D Kan spela kryptonite ^^ Spelar mest metal men har spelat annat med, synd att det är Umeå :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg