Hoppa till innehåll
Anime.se

Vocaloid och musikprogram (?)


2219
 Share

Rekommenderade inlägg

Hellu gott folk!

 

Jag har precis börjat använda Voclaoid 2 Hatsune miku, men saknar musik. Om det finns något bra musikprogram man kan använda som är ganska enkelt att använda, och har minst piano/synth och Gitarr.

Om någon kan hjälpa mig är jag JÄTTETACKSAM! :D<3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Reason och FL Studio är två program, och jag tror Fl Studio har en testversion, så lek runt lite där.

hade den idén själv en stund, men har för stor kärlek för stark bas för att göra en låt som passar att sjunga till, försöker dock göra lite hardstyle för stunden :konata:

 

Rekommenderar dock FL Studio mest, mycket enkelt att komma igång med, och ändå ganska kraftfullt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Går Vocaloid att använda fristående utan en VST-värdmjukvara? Trodde det enbart fanns som insticksprogram. Om det just är ett musikmakarprogram som kan agera VST-värd så kan jag tänka mig att FL Studio är en bra startpunkt, relativt billigt i jämförelse med dess konkurrenter.

 

Finns det några bra introduktioner till Hatsune Miku-Vocaloiden på engelska?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vocaloid är ett egetstående program (iaf det jag lekte runt med), tror man bara importerar ljudfilen till musikprojektet man håller på med, men är inte säker, kanske har nåt insticksprogram också.

 

Det där med introduktioner vet jag inte, kanske finns på google/youtube om man söker rätt/ihärdigt, annars får man i värsta fall lära sig det själv, mixtra runt lite bara, datan borde inte explodera av det (men man vet aldrig nu för tiden :blank: )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...