Hoppa till innehåll
Anime.se

Soundtrack till Belladonna of sadness?


Mantiz
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjena!

 

Jag är ny på forumet och jag skulle vilja inleda med att ställa en riktigt svår fråga:

 

Vet någon vart man kan få tag i soundtracket till animen Belladonna of sadness? (Kanashimi no Belladonna). Jag har sökt efter soundtracket länge och det jag vet är att den har släppts en gång i Italien på vinyl: Masahiko Sato - "Belladonna of sadness" OST Cinevox MDF 33/90 (1975)

Denna vinylskiva har dykt upp på diverse auktionssajter och sålts för tusentals kronor.

 

Gör en vild chansning och frågar er om någon har stött på detta soundtrack i någon form?

Som MP3, bootleg CD eller kanske till och med i vinylform?

 

Musiken kan jämföras med musiken från annan 70- eller tidig 80-tals anime, såsom Cyborg 009 eller Starzinger.

 

http://www.youtube.com/watch?v=EMTuPitAIno&feature=related

 

5d8g1y.jpg

 

2a29sz.jpg

 

 

För er som inte har sett denna anime så är det en minst sagt obskyr film som bygger på en saga om en kvinna som blir våldtagen av en demon och sedan anklagad för häxeri. Det är en 70-tals anime med en hel del psykedeliska inslag, såväl i animationen som i musiken. Filmen innehåller en hel del obehagliga scener men animationen är väldigt fin enligt mitt tycke. Vissa scener har animerats med vattenfärger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan.

 

Det bästa(?) rådet som jag kan ge är att hålla koll på denna sökning på Yahoo! Auctions och använda http://www.fromjapan.co.jp/top?lang=en för att köpa skivan när den dyker upp. Om du kan japanska och hittar en köpare som säljer utomlands kan du naturligtvis skippa mellanhanden. FromJapan är lite rörigt så säg till om du behöver hjälp.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Jag har inte hittat det någonstans på Internet, och jag har letat. Det italienska släppet är nog det enklaste, men dyraste sättet att få tag på det. Ett japanskt fullständigt soundtrack har jag aldrig sett till, titeltemat finns på en EP som inte alls är ovanlig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...