Hoppa till innehåll
drend

vad tecknas?

Rekommenderade inlägg

Du läser Fujishima, eller? :P

Ju mer du ritar av, desto mer kommer du att märka att man gärna placerar ögonen på huvudets horisontella mittlinje. Just nu ser ögonen ut att sitta lite för långt upp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Näe, faktiskt inte.

Märkte nu efterhand att ögonen var lite väl långt upp, får komma ihåg det nästa gång jag ritar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Sättet att rita näsan och munnen (i kombination), och en del av hårsvallet och ögonteckningen påminner om Fujishima.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Jotack, han har hållt på i över 20 år, så…

Kan hända att du omedvetet har ritat av någon som kört hans stil. Han står ju för figurdesignen i många av Tales-spelen till exempel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Haha jag gillar det :D Flashfilmer är rätt tidskrävande att göra iirc.

Slängde ihop denna igår. Behövde en referens bild till en person som gör en commission till mig. Tussilago igen. Now in color!

jhvgwn.jpg

<3

• Uppröstad 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

jisses vad talang och arbete har fyllt den här tråden! fick mig en riklig injektion av inspiration och jävlarenamma av att gå igen vad jag missat!(4 hela sidor!)

skissar just nu på breaking bad viga: victor/gale *A*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
älskar resultatet av ditt skissande (!!!):

serie på gång?

http://rainydaysunshine.deviantart.com/art/Thief-run-320532400

Kan aldrig komma på någon bra handling, så blir mest att jag hittar på lite random karaktärer i huvudet, och gör skisser/seriesida här och där istället =)

Uppdaterat gammal bild till stående format, samt ändrat lite i originalet:

http://fav.me/d6oh88l

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Kan aldrig komma på någon bra handling, så blir mest att jag hittar på lite random karaktärer i huvudet, och gör skisser/seriesida här och där istället =)

Uppdaterat gammal bild till stående format, samt ändrat lite i originalet:

http://fav.me/d6oh88l

doh! du kanske får slå dig ihop med en författare vars äventyr du kan införliva med rysligt livfulla karaktärer, grym färgsättning och snygga layouter? :3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
oc_scribble___a_cape_for_tussie_by_moont

<3?

<3!!!

så söt att jag smälter! >////< är så nyfiken på din berättelse som innefattar tussi; finns det någon synopsis att läsa eller som du skulle kunna tänka dig att bjuda på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
doh! du kanske får slå dig ihop med en författare vars äventyr du kan införliva med rysligt livfulla karaktärer, grym färgsättning och snygga layouter? :3

Haha tanken har slagit mig, men har nog fortfarande  en lång väg att gå innan man kan göra alla de sakerna =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Håller för tillfället på med en massa kladd i olika skolböcker, gjorde en jag blev rätt nöjd med som jag för övrigt planerar att använda i en kort berättelse jag håller på med.

25tivl1.jpg

Jag tyckte hon blev ganska söt, med tanke på att det först inte var så seriöst.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Håller för tillfället på med en massa kladd i olika skolböcker, gjorde en jag blev rätt nöjd med som jag för övrigt planerar att använda i en kort berättelse jag håller på med.

25tivl1.jpg

Jag tyckte hon blev ganska söt, med tanke på att det först inte var så seriöst.

blir så lycklig i själen av alla dessa SÖTtecknade flickor! vet knappt vad jag ska ta mig till (●´∀`●)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

tack rainyday! (ღ˘ ⌣ ˘ღ)

tecknade(-ar) på denna mononoke inspirerade vildpojke fastän jag har annat som måste göras; disciplinen är obefintlig gråt gråt

PqS3.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu