Hoppa till innehåll
Anime.se

Min åsikt om den här filmen är...


Vivi_mage
 Share

Rekommenderade inlägg

Saya får varna mig och slänga bort nyckeln till #anime.se på irc.rizon.net ifall det redan finns en sån här tråd någonstans :]

 

 

Ibland händer det att du ser en bra film. Den filmen kanske var så bra att du vill dela med dig av din glädje och upplysa dina medmänniskor om din upplevelse.

Ibland händer det att du ser en dålig film. Den filmen kanske var så hemsk att du vill varna dina vänner att inte se den så de slipper den tortyr du utsattes för (om du inte är en sådan som gillar att tortera andra då det vill säga)

 

Nu har du chansen!

Härmed klipper jag bandet på detta ämne där du kan skriva lite om vad du tyckte om filmen och lite mer utförligt än att kanske komma med "Se, den. Den är bra." och bara få svaret "Okej, kanske aldrig eftersom att du inte övertalade mig om hur bra filmen var."

 

Men du! Glöm inte bort att andra kanske inte har sett det du har så använd gärna [.spoiler]Text[./spoiler] taggarna för att hindra att förstöra för andra. Tänkt också på att din åsikt inte alltid stämmer överrens med andra, alla har olika smaker och det bästa du kan göra är att respektera deras åsikt. Vem vet, de kanske får dig att se filmen du precis tyckte var så-så bättre eftersom att något missades? ;)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill man att andra ska göra något man ber dem om ska man vara beredd på att göra det själv först!

 

Titel: The Dictator

IMDB betyg: 7.0/10

Mitt betyg: 3.0/10

 

Sacha Baron Cohen (Alias Ali G, Borat, Brüno) är tillbaka i en ny egenskriven film.

Det skulle gå att klassa filmen som "Rå humor" men personligen är den likadan som de tidigare filmerna som Sacha.

 

Släng in en massa pojkhumor av den typ som gör skämt att kvinnor ska vara i köket och göra mackor för att sedan undra varför de inte hittar någon som vill vara med dem.

Visst, ibland skrattade man åt vissa saker men det var mer facepalm än skratt från min sida.

 

Anledningen till att den får högre än en etta eller tvåa från mig är för att om det är något som Sacha är bra på så är det att löjliggöra folks fördomar om något, för om man bryter ned filmerna så finns det ett litet budskap i dem.

Exempel:

Filmen Ali G, Brüno och Borat pekar Sascha ut vad många tror och tycker om gangsters, homosexuella och folk i u-länder. The Dictator är inte något undantag.

I slutet av filmen

använder han just de fördommarna och vänder det mot de som har dem och bryter ned fördomarna dock på ett sätt som undgår många som finner filmen en "7a" . I detta fall var alla fördomar riktade mot folk som bor i mellanöstern det vill säga bomber, förtryck, okunskap etc. Ett tal hölls om hur bra "diktatorskap" egentligen är där han mer eller mindre målade upp hur USA fungerar idag

 

 

Och eftersom att Sadfriend har highlight igång på IRC så gillar jag att säga hennes namn lite random så citeras hon nedan för att summera upp filmen och de tidigare verken lite smidigt.

[16:50:41] <Sadfriend> och jag tycker helt enkelt inte att dom är så värst roliga

 

 

The Dcitator är lite som 9gag.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Jag minns inte var jag först hörde talas om Looper, men jag har väntat på den ett tag. En film om tidsresande som faktiskt försöker ta sig själv på allvar låter inte dumt. Tyvärr tror jag att jag inte njöt av filmen så mycket som jag borde eftersom hälften av biografen satt och fnittrade hela tiden. Jag kanske tycker bättre om filmen om jag ser den igen utan störesmoment.

 

Jag jämför gärna filmen med Inception. Jag tycker inte att Looper hade fullt lika välhanterad handling (vilket jag kanske kommer ändra mig angående om jag ser den igen), men den är mera sci-fi. Det är inte så mycket tidsresande som faktiskt händer, men den utforskar väldigt väl implikationerna av tidsresandet. Det enda jag tycker är mindre coolt är "den andra grejen". Tidsresandet är väl använt, men det finns en annan grej som väldigt mycket känns som en ursäkt för handlingen snarare än tvärtom. När det gäller seriös sci-fi så vill jag att handlingen ska kännas som en naturlig utveckling av idéerna snarare än att idéerna har lagts dit för att förklara varför handlingen är som den är. Det är inget jättestort problem egentligen, men det stör mig något.

 

Annars så finns det en del fantastiska dramatiska tillfällen och skådespelarinsatsen är utmärkt. Speciellt barnskådisen imponerade. Jag skulle nog rekommendera filmen till vem som än tycker det låter intressant alls, och jag vill definitivt se om den någon gång.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...