Hoppa till innehåll
Anime.se

Animékonsert i Stockholm och Uppsala… typ nu i veckan


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Har inte sagt ett ord här på år och dag (och mer), men hur som haver så tänkte jag bara kolla om animékonserten nämns här eller inte, och eftersom jag inte hittade något så tänkte jag att… bättre sent än aldrig!

 

Har den nämnts, så dirigera mig gärna till den tråden.

 

Det är Game Music Entertainment som sedan typ två år tillbaka har planerat en symfonikonsert med musik från animé. Och ja… lång historia kort, nu i veckan går den av stapeln, den 15 (Uppsala) och 16 (Stockholm) mars.

 

Det här är ett väldigt underligt projekt och jag kan med stor säkerhet säga att det här kommer troligtvis aldrig att ske igen. Arrangörerna har slagit knut på sig själva för att det ska accepteras av alla inblandade och det har flyttats på och flyttats på fram och tillbaka. Så det här är enda chansen man har att höra lite symfonisk animémusik live och… tja, en biljett är bra för att stödja vad det nu är man vill stödja. Fandom, eller något.

 

Och om det inte var nog så kommer Kohei Tanaka till konserten. Det är han som skrivit musiken till Gunbuster, One Piece, Sakura Taisen och gud (eller Wikipedia) vet vad. Chansen att få hans autograf är väl inte sådär jättevanligt.

 

Och ja, jag ska försöka vara lite aktiv här igen. Jag har ju faktiskt börjat kolla på animé igen sedan något år tillbaka.

 

http://www.akademiskakapellet.uu.se/Projekt/anime-the-concert/

 
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare zimeon. Det var inte igår, kul att se dig här igen.
 
Ja det finns faktiskt redan en tråd om den annalkande konserten. Det är dock inte helt lätt att hitta nu när forumet ser lite annorlunda ut än jag förmodar att det gjorde sist du var här. Här är tråden i varje fall.
 
 

Och ja, jag ska försöka vara lite aktiv här igen. Jag har ju faktiskt börjat kolla på animé igen sedan något år tillbaka.

 

Härliga tider, välkommen tillbaka. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Coolt att det nämnts i alla fall. Det låg ju lite på mig (också) att sprida budskapet, och det hade varit lite illa om det passerat obemärkt förbi.

 

Får hoppas det går bra nu, imorgon kommer Saito från Imagine och i övermorgon kommer Tanaka.

 
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...