Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur kan jag publicera min manga?


Dragonniar
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej allihopa!!

 

Jag är ny här så bli inte arg på mig om detta inte hör hemma här. Jag är en ensam svensk mangaka som håller på att skapa min egen fantasy manga under min fria tid. Det skulle vara jätte kul om den blev på något sätt publicerad, så jag undrar om ni här på Anime.se kunde veta något bra sätt att få ut min manga?

 

om ni är intresserade av att läsa den så finns den på Ink Blazer (innan Mangamagazine.net) 

http://www.inkblazers.com/manga-and-comics/Legend-Annurin/detail-page/3637?lang=en

  • Uppröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror det ska finnas några eller någon här på forumet som har en manga publicerad så de vet nog bättre, men min gissning:

 

Googla på lite svenska bokförlag, kontakta dem och kolla om de är intresserade av att publicera din manga, eventuellt maila eller posta din manga till dem.

 

Klickade precis på länken med, sitter på jobbet så har inte läst din manga ännu, men om du skickar till svenska förlag så bör den nog vara på svenska med =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det finns nog inget annat sätt än att skicka in din serie till så många förlag som möjligt. Och det gäller att inte ge upp i första taget, de som blir publicerade har ofta hållit på i åratal innan de till slut får en serie släppt på något förlag. Att besöka seriefestivalen i Stockholm och bokmässan i Göteborg för att komma i kontakt med förlag och andra serietecknare kan också vara en bra idé.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Det finns nog inget annat sätt än att skicka in din serie till så många förlag som möjligt. Och det gäller att inte ge upp i första taget, de som blir publicerade har ofta hållit på i åratal innan de till slut får en serie släppt på något förlag. Att besöka seriefestivalen i Stockholm och bokmässan i Göteborg för att komma i kontakt med förlag och andra serietecknare kan också vara en bra idé.

Ja det kan faktiskt vara en bra ide att åka upp dit. vet du när de är i år? får nog fixa så jag har några exemplar av mangan med mig så jag kan visa upp mitt verk^^. Tack för svaret och sorry för mitt sena svar :P  Glad Påsk i efterskott ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...