PPia 6 Anmäl inlägg Skrivet februari 14, 2015 Hej.Jag hittade några gåtor på japanska från en del TV-program och sidor. Någon som lyckas lösa dem? Jag kan posta svaren om några dagar. 1 2 3 Svaret är en plats, sevärdhet eller ett ord/en fras på japanska. . 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra sajter
PPia 6 Anmäl inlägg Skrivet februari 21, 2015 Här är svaren på de tre första: 1. ウサギ Usagi 2. タランチュラ Taranchura 3. 原宿 Harajuku Och här är tre fler jag hittade: 4. 5. 6. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra sajter
PPia 6 Anmäl inlägg Skrivet februari 28, 2015 Här kommer svaren för de senaste: 4. カカト ノ タカイ クツ Kakato no takai kutsu 5. ダイバーシティ Daibaashiti (DiverCity) 6. スカイツリー Sukaitsurii (Skytree) Och tre ytterligare jag hittat: 7. 8. 9. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra sajter
PPia 6 Anmäl inlägg Skrivet mars 7, 2015 Här är nästa laddning svar: 7. アクアシティ Akuashiti (Aqua City) 8. 表参道 Omotesando 9. スカイツリー Sukaitsurii (Skytree) Och tre till där man skall gissa vilken prefektur det handlar om: 10. 11. 12. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra sajter
PPia 6 Anmäl inlägg Skrivet mars 15, 2015 Svar för de tre förra frågorna: 10. 長崎県 Nagasaki-ken 11. 宮城県 Miyagi-ken 12. 群馬県 Gunma-ken Tre nya om prefekturer: 13. 14. 15. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra sajter
PPia 6 Anmäl inlägg Skrivet mars 21, 2015 Svar på de förra: 10. 秋田県 Akita-ken 11. 岩手県 Iwate-ken 12. 香川県 Kagawa-ken Plus en sista som jag inte sett lösningen till: 16. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra sajter