Hoppa till innehåll
Anime.se

Tips på animeproducenter?


Holy999
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Sceleris changed the title to Tips på animeproducenter?

Vad betyder “rimligt”? Om du är ute efter “animekvalitet” så får du nog räkna med att det är rimligt med minst 60 000 SEK per minut speltid. Det är ungefär vad anime kostar att producera, och jag är skeptisk till att en svensk animationsstudio skulle kunna arbeta billigare än så.

Jag skulle nog rekommendera dig att kolla på något som Fiverr, frilansförmedlingssajten. Där ser jag bl.a. en som ger 2D-cell(liknande)animation för motsvarande drygt 10 000 SEK per minut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Sceleris:

Vad betyder “rimligt”? Om du är ute efter “animekvalitet” så får du nog räkna med att det är rimligt med minst 60 000 SEK per minut speltid. Det är ungefär vad anime kostar att producera, och jag är skeptisk till att en svensk animationsstudio skulle kunna arbeta billigare än så.

Jag skulle nog rekommendera dig att kolla på något som Fiverr, frilansförmedlingssajten. Där ser jag bl.a. en som ger 2D-cell(liknande)animation för motsvarande drygt 10 000 SEK per minut.

en anime couple . vita kläder kille ... tjej vita kläder + vit slöja . och så klart båda vita skor. typ framför en kyrka. eller i kyrkan.

okej gå in på den hemsidan och säg vem jag ska välja vad som är ett bra val .. om du har lust :)

Redigerad av Holy999
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaså, du vill bara ha ett litet videoklipp till någons bröllop? På ditt förstainlägg hade du lika väl kunnat vara en tolvåring som ville hitta någon att skapa en animeserie i utbyte mot din veckopeng.

Om du verkligen bara vill ha en video på 3-10 sekunder och har en budget på, säg, 10 000 spänn så kanske det inte är bortkastat med tid att fråga svenska animationsstudior.

Men kanske ändå Fiverr är ett bättre val. Här är en bättre sökning. Jag kan uppenbarligen inte ge tips om vilken säljare som passar, eftersom jag inte vet vad du är ute efter eller vad du är villig att betala. Du måste själv kolla igenom vad som finns för att hitta någon som verkar göra arbete i rätt stil och rätt omfång och till rätt pris – och har goda omdömen.

När du hittar en eller flera möjliga säljare så förväntas du kontakta dem i förväg, innan beställning/betalning. Du kan skriva (på engelska) att “hej, jag vill ha en animerad X-sekundersvideo till [bla bla bröllop], jag tänker mig att stilen ska vara ungefär som [namn på känd anime], och jag skulle vilja ha det gjort innan mars 2021, tror du att det är något du skulle kunna göra?”. Först när du får det bekräftat så gör du en beställning och betalar och beskriver ditt projekt så att säljaren kan börja arbeta på riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...