Hoppa till innehåll
Anime.se

Rekommenderade inlägg

Just nu pågår Steams "Golden Week"-rea där man har sänkt priset på spel specifikt från Japan. Jag har redan slängt i ett par eftersökta RPG i varukorgen och klickat på köp men söker fortfarande efter bra VN och dejtingspel. Då jag inte har så bra koll på dessa genrer så tänkte jag att ni kanske kan tipsa mig om guldkornen som, förhoppningsvis, nu finns till reducerat pris. Starta upp eran klient och kolla runt om ni hittar något bra tips eller klicka er vidare via denna länk som leder direkt till fliken för visuella romaner. Jag är inte helt såld på renodlade "slice-of-life" VN, men tar emot tips om sådana med om ni finner dom oemotståndliga och väsentliga att ha i sin samling. Jag är allätare rent generellt men uppskattar mer än något en väldigt bra och djup handling med mångfacetterade karaktärer och bra världsbygge. Gärna lite action, humor, spänning, skräck, mystik, osv. Dvs, helst inga renodlade drama. Spelen får också väldigt gärna innehålla många val som man som spelare får göra och som påverkar utgången av spelet. Det brukar ofta öppna upp för att man förr eller senare vill spela om dom istället för ett mer "one-and-done" spel.

 

Jag har följande VN/Dejtingspel i min Steam-samling i skrivande stund. Jag har dock inte spelat alla av dom och av dom som jag har spelat så har jag funnit en del allt från väldigt bra till väldigt dåligt.

Ame no Marginal -Rain Marginal-

fault - milestone one

fault - milestone two side:above

The House in Fata Morgana

The House in Fata Morgana: A Requiem for Innocence

HuniePop

Japanese School Life

KARAKARA

Mirror

Mirror Maker

Narcissu 10th Anniversary Anthology Project

7 spel i Sakura-sviten, som jag dock finner tämligen ointressanta.

Sound of Drop - fall into poison -

WORLD END ECONOMiCA episode.1

WORLD END ECONOMiCA episode.2

Redigerad av sucraM
Stavning och tillägg
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just det där med mycket val kan vara lite klurigt då många VNs primärt har några få routes och mestdels text vad jag själv upplevt. Och majoriteten jag spelat verkar inte finnas på steam *ahem*.

En som kanske skulle kunna vara något är Steins;gate men jag ska vara ärlig att säga att jag inte kört det ännu själv trots att jag har en hårdkopia från när det släpptes 👀

Några andra som kanske kan vara värt att ta en titt på men i slutänden är smaken som baken : D
Root double - en hel del val samt lite annorlunda system, har personligen startat det men inte kört klart.

Kanske danganronpa spelen som inte är helt renodlade VNs och kanske inte har fler slut (om man inte räknar bad ends?) men fått bra betyg, ej kört det själv, fast kanske lite tråkigt om man redan sett serien?

Inte på rea men slänger in Littlewitch Romanesque: Editio Regia - har lite gameplay RNG element i sig, men story:n är väl kanske inte helt det du är ute efter men finns x antal olika slut och annat att göra i det alla fall så släng en blink på sammanfattningen~

Sedan skulle jag vilja nämna Planetarian som dock inte har några val eller alternativ slut alls men är en bra historia :>

  • Gillar 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för att du tog dig tid att svara och givetvis även för dom tips som du gav mig. Jag köpte Root Double och Littlewitch Romanesque: Editio Regia av din tips samt ett par till andra utöver dom, som jag fann intressanta utifrån hur dom beskrevs hos Steam.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...