Hoppa till innehåll
Anime.se

Gjorde en GITS Sac Remix. Kritik?!


Xenomorpz
 Share

Den var Helt...  

8 medlemmar har röstat

  1. 1. Den var Helt...

    • Okey
      8
    • Sämst
      0


Rekommenderade inlägg

Vad är det för programm du använder? Är intresserad av att göra techno själv men alla program jag hittar är dåliga.

 

Jag kör cubase SX med Reason 2. Jag äger även en Virus C Keyboard samt Micro Modular m.fl midi prylar = skulder upp till öronen men , hobby e hobby ^^

 

Men om du ska börja köra med musik rekomenderar jag Reason 100%

allt du igentligen behöver köpa är en dummy synth "utan ljud" som bara är ett midi interface med tangenter , kostar mellan 500:- - 1000:- beroende på storlek och märke. sen ere bara att plugga in den i Midi ingången = Gameporten på ljudkortet. Det var så jag börja iallafall

 

Många kör Fruityloop etc men dom programen ger jag inte mkt flör faktiskt.

 

Och har du en Dummy keyboard så kan du även köra Cubase och använda dom interna ljuden och effekterna som finns , om inte annat kan man tanka ner tonvis med plugins,ljud. så där ska du börja om du ska börja , skippa allt som har med frutiyloop, cakewalk och Ejay.

 

:D

 

Har du gjort något mer? Är helt klart intresserad =).

 

Njae, remix väg har jag börjat med Gundam Seeds lilla sorge melodi (kom inte på vad låten heter) men den kommer till åfrån när Kira är Lessen i ögat tror nog ni kan klura ut vilken för den är faktiskt ruksigt bra.

 

Annars e jag halvägs med en Last Exile AMV fast att jobba med midi kan suga lite ibland >:) jag torska en del ljud pga av att min synth phreaka ur men det mesta är återställt men få se när jag släpper den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...