Hoppa till innehåll
Anime.se

Doujinshi


capadde
 Share

Rekommenderade inlägg

Er, ursäkta att jag var lite oklar. Hade ungefär 10 sekunder på mig att skriva det där.

 

Jag har blivit sugen på att få tag i doujinshi, dvs manga eller artbooks av fans, eller så. Gärna inte på japanska, eftersom jag inte kan språket. Men om det bara gäller högklassiga bilder i snygga omslag, så gör det ju inget. Sånt här går ju lätt att få tag i på mässor och liknande, speciellt i Japan, men finns det någonting liknande någonstans på internet?

 

Jag har för mig att det finns en grupp i Holland som ger ut en serie i mangaform. Som en online comic, fast inte online. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har blivit sugen på att få tag i doujinshi, dvs manga eller artbooks av fans, eller så.

 

Du menar helt vanliga amatörserietidningar, så kallade fansin, alltså? Eller menar du att de måste vara baserade på någon existerande manga/animé?

 

Jag har för mig att det finns en grupp i Holland som ger ut en serie i mangaform. Som en online comic, fast inte online. ;)

 

En onlineserie fast inte online... du menar... en serie, månne?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du vet Ragathol

 

Doujinshis är speciella. Den kanske baseras på sin favoritserie, det kanske är en favorit tecknare sen kanske man har hittat en ovanlig D som man vill ha. Det är väldigt svårt att hitta äldre D för det är så att D trycks bara upp i ett viss antal sen är de slut. Så...

 

Men jag rekomenderar denna sida: http://www.bdr517.com/animegoods/hentai ... inshi.html

 

Dom har ett bra utbud och bra priser. Å passa på nu när dollarn ligger lågt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nå, H-Doujin är ju lätta att få tag på.. >_>

 

Men ska de verkligen rekommenderas på ett ställe som det här, där så många är underåriga?... Du borde nog ta bort den där länken.

 

Men visst, jag förstår din tanke.

 

Det var meningen att vi på serietecknarskolan skulle ha satt ihop ett mangafanzine, men det blev aldrig nåt av det... Annars finns ju Mangaka...

 

Men om du vill ha kvalitet vet jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

heh, hentaien var nice. :D

 

Men i övrigt såg det väldigt yaoi ut, och som sagt, på japanska.

 

Termen fansin är ny för mig, men det var nog det jag menade. Baserade på en vanlig manga/anime. Fast det verkar som om det är tungt att få tag i det förutom på japanska. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Termen fansin är ny för mig, men det var nog det jag menade.

 

fansin = amatörserietidning av fans. Kan vara i stort sett vad som helst, så länge det är gjort av glada amatörer. Men oftast betyder det "seriefansin".

 

Om det inte behöver vara baserat på existerande manga/animé så finns det faktiskt svenska mangainspirerade seriefansin. Svenskar tenderar dock, på gott och ont, att huvudsakligen hitta på egna figurer istället för att använda redan befintliga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja rekomendera JpQueen. De säljer begangnad manga och du kan beställa hem det till Sverige utan alltför dyra fraktkostnader om du beställer via båt. Ett varningens ord dock -> det innebär livsfara för antingen dig eller din plånbok (mest din plånbok) att ta en titt.

 

Om du inte finner det du söker efter kan du fråga dem att ta in det. Det kan då hända att det trillar fram inom ett par dagar.

 

http://www.jpqueen.com/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...