Hoppa till innehåll
Anime.se

Platser att besoka i japan


Parn
 Share

Rekommenderade inlägg

Inget svenskt tanjetbord, ledsen om det blir svart att lasa...

 

For de som inte orkar lasa langa poster har jag fetmarkerat det viktiga.

 

Hur som hellst. Jag ar i Tokyo, och kommer fortsatt vara det de narmaste 12 dagarna. Jag akte hit tillsammans med nagra traningskamrater for en stor handelse inom kampkonsten jag utovar. (Bujinakan Budo Taijutsu) An sa lange har det blivit mindre traning och mer turistande. :)... Dels har vi besokt ett flertal av Tokyos mer kanda tempel. Besokt slottet, och shoppat (for mycket) i Akihabara.

Det fanns forvanande manga flervaningsbyggnader helt dedikerade at manga, anime eller spel. (Synd bara att man inte har en, eller ett antal formogenheter att spendera...^^;) Aven musikaffarerna var nagot alldelse extra! (Ska aka dit igen de sista dagarna och spendera det som ar kvar av resekassan...)

Basta kopet hittils ar nog "Naruto Narutimetto Hero 2" ^___^ Maste bara chippa min PS2a sedan!

 

Hur som hellst, nu till sjalva huvudfragan: Har ni andra som varit i Japan, eller aven de som satt sig in infor framtida resor, nagra platserhandelserosv att rekommendera? Garna anime, spel eller jpop relaterat. Ghiblimuseumet har jag hort talas om och funderar pa att besoka. Maste bara hitta en vagbeskrivning... Nagon som vet nagot?

Finns det nagot annat museum man bor besoka?

Nagon livekonsert kanske?

Nagot animekonvent, eller liknande?

Nagon affar?

Vad som hellst! Alla tips uppskattas! :)

 

Min vann berattade att han sag en stor samling cosplayare (han anvande dock inte de orden ^^; "ungdomar kladda som mangafigurer") pa nojesfaltet i narheten av Tokyo Dome. Irriterande att jag missade det!!! Nagon som vet vad det kan ha varit? Tyvarr verkar jag vara den enda animeintresserade av dem jag reser med.

 

Tyvarr kommer jag nog inte bege mig utanfor Tokyo denna gang. Det skulle ta for mycket tid fran traningarna. Men ni kan ju anda namna sadanna platser utifall att andra skulle vara intresserade. ^-^

 

En annan fraga; finns det nagon bra hemsida som listar animeer som gar pa japansk tv? Jag har nagra kanaler (vet inte vilka) men det har varit ont om bra program att se pa.

 

Om nagon ar intresserad har jag en onlinejournal dar jag skrivit vad jag gjort hittils: http://www.xanga.com/ninja_bird

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ghiblimuseet ligger i Mitaka, men måste man beställa biljetter till i förväg, så det blir nog ganska svårt. Har du redan varit i Akihabara så har du nog butiker så det räcker och blir över, annars finns det ju ganska kul butiker i Shinjuku, Shibuya och Ikebukuro. Att ge vägbeskrivningar per webbforum tror jag dock inte att jag klarar.

 

Om du åker till Harajuku och skrider omkring längst Omotesando så lär du kunna se galna ungdomar som tillbringar sin tid med att klä ut sig i konstiga kläder. Sådant är säkert kul. Och Shinjukus huvudgata på söndagarna är ibland plats för vansinniga gatuuppträdanden.

 

Vad som går på TV? http://www.television.co.jp/ kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För konserter kan det vara värt att kika på Jmusic Europas konsertlista. Sen spelar säkert ett flertal små band, men för att hitta dem blir det antingen clubhopping eller hitta någon som följer dem och har koll, och som helst kan guida på plats

 

Jag vet ju inte hur intresserad du är av jrock, men hide-museet (f.d X Japan medlem och soloartist) ska vara värt en titt enligt kompisar som varit där. Undvik dock souvenirshoppen, dyr som attan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack for tipsen!

Verkar inte vara nagon konsert av nagon som jag kanner till... Men det dar var en riktigt bra hemsida. ^^ Den lar antagligen styra nar nasta japanbesok kommer aga rum.

Jag lyssnar endel pa Jrock, men ar inte insatt i nagon artist sa museet far vanta.

 

Omotesando har jag varit pa. Far se om man har tid att ta sig dit imorrgon. ^^ (antagligen inte...)

Aven de andra platserna kommer jag nog kolla in. Shibuya och Shinjuku har jag varit i, men inte kollat runt i affarerna.

 

Tack annu en gang!

 

Angaende TV. Jag kan tyvarr inte Japanska, och aven om jag skulle anvanda mig av oversattningstjanster typ babblefish sa skulle jag inte kanna igen serierna. Jag undrar om det kanske finns nagon fangjord sida som listar bara tider, kanal och vad det ar for anime. Men det kanske inte finns. Jag vet inte. Maste sova nu. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...