Hoppa till innehåll
Anime.se

Evangelion


cainz
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 3 weeks later...

Bra, men det stod ju inte mycket som man inte redan förstått, i viss mån i alla fall. Det är ju ganska svårt att undgå bibel associationerna och att det handlar om de presonliga komplexen är tydligt uppvisat. Men visst var det bra, även om man kanske hade hum om vad det handlade om blev man i alla fall något klarare i huvudet ...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra, men det stod ju inte mycket som man inte redan förstått, i viss mån i alla fall. Det är ju ganska svårt att undgå bibel associationerna och att det handlar om de presonliga komplexen är tydligt uppvisat. Men visst var det bra, även om man kanske hade hum om vad det handlade om blev man i alla fall något klarare i huvudet ...

 

Jovisst, men som sagt:

även om den inte fick mig att tänka om så satt den åtminstone ord på mina tankar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mkt trevlig läsning helt klart, och jag kunde inte sagt det bättre än moberg.

 

Skribenten kunde sätta sina tankar på papper, det såg man. Det skulle jag också vilja vara kapabel till att göra =)

 

De bibliska aspekterna i Evangelion har visserligen näst intill uteblivits här, men man skulle kunna se dem som metaforer för alla karaktärers känslor och problem etc, och då har dem inte alls uteblivit.

Går att se denna anime på ett flertal sätt. Grymt bra är den iaf =)

 

Får tacka för länken då ^^ *Bockar och Bugar*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...