Hoppa till innehåll
Anime.se

Jrock-dyrkan


Dancing Moon
 Share

Rekommenderade inlägg

Jrock är typ mitt liv numera!

 

Kagrra är mina älsklingar! Jag ska gifta mig med Isshi!

 

Jag lyssnar också på bl.a:

 

D'espairsRay

Dir en Grey

Malice Mizer

Kagerou

Duel'le Quartz

Noir Fleurir

Aliene Ma'riage

Schwarz Stein

Gackt

Moi dix Mois

Iroha

Merry

Blam Honey

Duel Jewel

Mask

Kra

Miyavi

Kyoka

+ många fler!

 

Lycka till med bröllopet själv tänker jag gifta mig med Mana eller Miyavi eftersom hide inte är vid livet längre. Jag håller mer åt Mana hållet eftersom jag älskar hans klädsmak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

mieerprpp, jag är mer Jrockmänniska än anime, det var därför jag joinade, för jag såg att ni hade ett musikforum 8DD *hides*

 

Well, jag lyssnar en hel massa på bl. Vidoll(<33), Sadie, D, Merry, Rentrer en soi, Phantasmagoria, 12012, Kagerou, Dir en grey, Gazette (såklart!! O_O) och i stort stt det mesta jag springer på 8DD. Naiitoomea med, fast det är ett helvete att hitta deras låtar. Lyssnar inte mycket på engelskt/annat än japanskt, men händer.

 

Kom i kontakt med genren tack vare en vän som jag itne pratar med längre, Gazette - Reila var min första J-rocklåt, MUCC med Isho den första jag fastnade för, och så Vidoll (Favoritband) - Route :).

 

Min/a favoritjrockare är Reita, Jui, Rame och Uha ^__^ (Uruha).

 

*babblar* 8DD < är btw ny här. Gillar inte Miyavi. Gackt är ful. xddd

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Ingen som nämnt MUCC? Bra band.

 

Men favoriterna är ju Dir en Grey. Jag tror väl att de börjar satsa mer och mer på internationellt kändisskap då de tonar ner sin stil. Musiken har de alltid "experimenterat" med men det blir mer och mer "engelskt"... Detta är ett band jag absolut inte kan tröttna på då de är så breda.

 

Jag var ett förbannat stort System of a Down-fan förr i tiden men har nu på senare tid börjat tröttna. De låter helt plötsligt tråkigt, trots att de också låter annorlunda från album till album, men inte alls i samma skala som Dir en Grey. Sedan är det något med det förbannade sköna språket japanska. Trots att jag oftast inte förstår ett skit ur Dir en Greys texter (har läst en del översättningar så jag börjar förstå mer och mer) så är det kraftfullt bra.

 

Men visst skulle man vilja höra några nya låtar i stil med Yokan, Cage och Yurameki.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...