Hoppa till innehåll
Anime.se

Mustelas galleri [1 CG 18-03-06]


Mustela
 Share

Rekommenderade inlägg

Hejsan Mustela!

 

Jag brukar vara petig som fan och pedantiskare än satans moster. Bara så du vet. Jag har hittat ett par saker att kommentera på. En grej är en smaksak så den gör du som du vill med.

 

Min generella syn på det du gör är att du är begåvad, vet vad du vill och att det blir riktigt bra. Men du måste ge det mer tid och ägna mer tid åt detaljerna och verkligen sätta dig in i hur 3D är och verkar. Jag tycker att bilden är väldigt bra ;) Men det finns alltid saker att kommentera på.

 

MustelaSeLanCompo_krittad_klar.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

okej, tack för svaret Claes, jag uppskattar det.

 

Som sagt så var den snabbt gjord på ca 2 timmar, jag vet själv att den kunde blivit mycket bättre om jag verkligen lagt ner mera tid på den.

 

Hakan antar jag att det var det du menade med smaksak. Men de tär så enkelt med spetsiga hakor ^^ dock har det blivit mera avrundade hakor på senare tid, vissa av dom iaf.

 

armarna har du rätt om, ser jag nu, ser ju ut som papper för bövelen. >_<

 

Muskelbyggnaden, tja, det skulle vara så att byxbenet rör sig i vinden, han är på väg uppåt så då skulle hans pösiga byxor röra sig mot vinden, precis som håret gör. Men det är något jag måste bli bättre på då helt enkelt ;)

 

Slutligen, fötter är min akilleshäl(^_^U) Personligen finner jag att fötterna är det mest ointressanta på en karaktär efter benen, så då lägger jag automatiskt ner minst arbete på dem. *slår sig själv*

 

Tack igen, nu vet jag vad jag ska försöka bli bättre på iaf. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

så var den snabbt gjord på ca 2 timmar

 

dubbla tiden, ta mer pauser, stirra dig inte blind på bilden.

 

Neh armarna ser inte ut som papper, de ser inte naturliga ut bara. De ser mer mekaniska ut än organiska.

 

Sedan att byxorna ska röra på sig, du måste se till att de inte ser så platta ut framifrån isf. För annars ser de inte ut som att de rör sig i vinden, du kan inte tillföra mer volym bara utan du måste tillföra riktning och rörelse på byxbenet.

 

Jaså ? fötterna tycker jag du ska vara stolt över. Riktigt stolt, de är inte det minsta problem med dem.

 

Och jag trodde också att mustela var finska ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ummm.. Verkar som jag får öva mer på skrynklor i kläder ^^

 

Inaction, vadå? Desto högre upplösning desto bättre ;) vad använder du för webläsare som inte kan förminska bilden så du ser dess helhet?

 

Där är det där namnet igen! Cathy Coope. Vill bara påpeka att jag började teckna mangastil innan jag läste hennes bok. Men jag förstår om ni inte gillar ögonen, har funderat lite på om jag ska utveckla dom mera. Ingen aning hur dock :$

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men förstå! Av två anledningar har man inte stora bilder;

 

1. Man skall inte behöva resize'a en bild till att börja med.

2. Stackars 56k-are.......

 

1. Den lagen/regeln har jag inte hört eller sett, bara att de inte ska ha större bredd än 600 pixlar om man använder -taggen för då ändrar den på forumets upplägg. Kanske du kan förklara exakt varför man inte ska behöva ändra skalan på en bild? Vad förlorar man på stor uppplösning?

 

2. Bilden är nästan 300Kb, vilket är ganska lite jämfört med upplösningen på bilden. Dessutom om jag inte minns fel så var det det upplösningen som du klagade på, inte hur lång tid det tar för 56k:are att ladda den.

Inget ont om 56k:are, jag är själv en för det mesta.

 

Och sist kan du sluta skita ner min galleritråd nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men tack så mycket Mustela. Man ber dig snällt att dra ner en upplösning i fortsättningen, tar 30 sekunder, och du börjar gnälla om att jag skitar ner din galleritråd? Det finns något som kallas folkvett när det gäller storlekar på bilder. Visst, jag kan se din bild om jag scrollar upp och ner, men det är inte så roligt att hålla på att öppna den i Windows Picture and Fax Viewer för att resiza om den, för jag har inte hittat functionen resize i Firefox. :rolleyes:

 

Sedan när sade jag att det var regler förresten?

 

Vad jag kommer ihåg sedan man hade 56k så tog det ganska lång tid att ta hem 300kb. Roligt att behöva sitta och ladda ner en bild för att inte kunna göra något annat under tiden. :S

 

Och just ja, högre upplösning gör inte en bild bättre, speciellt inte i ditt fall då man inte ser ett dyft i förändring mellan liten och stor.

 

Cheers

 

Edit*

Hittade 'autoresize' och den funktionen är ganska störande, kan du gissa varför? Jo, bilder blir pixliga i Firefox om man gör det. Se mig som petig om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad skrev jag? Du kan ta det hur du vill men jag vill i vilket fall inte att du postar något mer angående upplösningen på den bilden, för det är inte vad denna tråden är till för. Du kan gärna skapa en ny och diskutera om du vill eller slänga iväg ett PM. Men inte i denna tråden som jag skapat för att få feedback på mina bilders utseende, inte om dom har för hög upplösning!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ber om ursäkt jag med. Du skulle ha sett vad jag tänkte skriva först som svar. Hua. :surprised:

 

Aja, bara för att du varit så snäll så skall jag kritisera tillbaka. ;)

 

Handen som skall 'hålla i något' är snäppet för litet och lite 'skev', men annars inga fel där. Sedan som någon nämnde om anatomin angående benet och att resten av han var smal så ser jag inte det som något fel då man faktiskt kan träna upp olika kroppsdelar. Vem har inte sett spännisar på badstränder någon gång som bara ser ut att ha biceps och bröstmuskler men resten är bara skinn och ben? :rolleyes:

 

Du har någotsålunda förståelse på ljussättning. Jobba mer där så blir det perfa.

 

Angående veck i kläder. Du behöver inte alltid fortsätta linjen inåt eller utåt på kläderna. Du kan bara göra en yttre kontur. Hoppas du förstår. Ibland gör man veck som simpla skuggor och ingenting annat.

 

Något ser lite underligt med hans balans. Om det nu är att han håller något i den där handen så skulle det nog ha varit bättre om han stod med det ben som är i marken lite längre bakåt, annars var det väldigt bra där.

 

Sedan angående de så kallade 'Caty Koope' (eller hur nu namnet stavas) ögonen. Inte menat som en förolämpning, men de liknar faktiskt hennes ögon. Ta en titt och försök att lära dig ögats grunder, det realistiska alltså. Du behöver inte lära dig rita ett realistiskt öga bra, men mer hur det är uppbyggt. Om man kollar på alla mer 'erfarna' tecknare, även om de har gjort väldigt simplificerade ögon, så följer de fortfarande grunderna inom anatomi. Jag rekommenderar även att du 'testar' dig på lite andra ögonstilar, för det känns som om de nuvarande drar ner resten av din bild just nu.

 

Ett annat tips är att alltid försöka rita örat så att övre delen av 'basen' börjar vid mitten av ögat och nedre snibben ungefär slutar vid näsans underdel. Hoppas du förstod den här.

 

Sedan tror jag inte att det fanns så mycket mer att kommentera på. Du har rätt tänkande när du gör bilderna, men du gör lite småfel här och var. Träna på, du är på rätt väg. :)

 

Edit*

Kom just på en sak. Det ser ju ut som om du sitter i photoshop eller liknande med Pen-verktyget när du gör dina linjer. Jag har en perfekt tutorial åt dig för att göra linjearbetet snyggare.

http://druihd.staze.org/new.html

Perfekt för dem som inte använder tablet.

 

Edit**

Oops, det var inte den. Men, jag hade en tutorial liggandes någonstans som beskrev 'weights' när man använde pen-tool. :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var verkligen ett långt inlägg det där :D

 

Tja, det är inte meningen att han ska hålla i någonting, han är hård och slåss med nävarna.

 

Han är på väg att hoppa upp i luften för att nita någon. Ögonblicket i bilden ska vara precis innan han lämnar marken så därför kanske jag inte fick till balansen riktigt. Det hade nog vart lättare att visualisera om det var fasrtstreck i bakgrunden ;)

 

Jag ska kolla lite på olika ögonstilar inför framtiden iaf.

 

Och tack för tutorialen också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

shiiiiiit! den senaste e ju assnygg!

ganska svår att hitta fel på faktiskt men jag tror jag kan se några saker

 

ryggen känns ganska platt som om strecken bara var dit tatuerade och igentligen inga "veck" på ryggen, som kommer av skuldrorna, jag kan tyvärr inte förklara varför jag tycker så för att inte är riktigt säker själv.

bröst korgen ser ut som den e jätte stor bakom armen (men jag e nog den enda som tycker det)

och det sista felet som jag kan se är att huvudet känns som om det inte riktigt hörde till kroppen, men det kan ju bli så ibland

 

båda händrena e grymt snygga (har jätte problem med händer just nu) och byx benen har du verkligen lyckats med, också skulle det vara kul att se honom i färg

 

men som sagt denna bilden var nog den snyggaste du lagt upp, fortsätt såhär!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker precis som kaninen, riktigt riktigt snygg tekning men huvudet verkar inte höra dit. Kanske skall du försöka göra ett mer realistiskt huvud på figuren så ser det bättre ut?

Alltså med realistiskt så menar jag mer lite mindre karaktäriserat om man nu kan utrycka det så.

Men allt annat på bilden är väldans bra.

Fortsätt såhär!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för svaren.

Jo huvudet ser nog ut att inte höra dit, kanske för att käklinjen är såpass skarp fast huvudet är vridet så mycket åt en sida.

 

Jag gillar speciellt håret och händerna, kärlek vid första ögonkastet ungefär :P

 

Ett tips när du ska teckna händer Arla-kaninen, använd guidines och enkla former som representerar fingarna etc. Blir jobbigt på bilder där händerna är små, men gör jobbet så mycket bättre när man väl får till det :)

 

Ska se om jag kan göra en CG i helgen, kan även försöka fixxa till lite småfel då ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...