Hoppa till innehåll
Anime.se

Min dator är cp Hjälp!!!


manik
 Share

Rekommenderade inlägg

Igår blev det något fel med min dator, varje gång jag startade internet explorer eller öppnade en mapp så kom det upp ett felmedelande som säger att jag måste avsluta det!

 

men nu är det inte det som är felet längre!

efter otaliga timmars försök att fixa problemet oframgånsrikt så försökte jag installera om hela windows, eftersom jag inte hade min Xp skiva här så lånade jag Maniks brorsas skiva (ganska dummt) jag lyckades installera om, men sen frågade datorn om cdkey den måste ragga på internet för att jag ska kunna låsa upp min dator, men såklart hade juh hans bror redan reggat sin key, så nu kunde jag inte göra någonting på datorn.

 

Senare så gav mig manik XP Professional skivan (jag hade home) som man inte behövde regga key på, så jag installerade det direkt från dos (om det heter så, iaf den vita texten på svart bakgrund innan datan startats up helt) så jag formaterar om, sen installerade jag det

sen säger datorn att den ska starta om och att installationen kommer att fortsätta efter det, men det gör den inte, den bara startar upp det första man ser när man startar datorn (DELL loggan) som cirkulerar hela tiden, asså den startar "loggan" sen blir det svart, sen körs "loggan" igen och igen och igen och igen!

 

någon som vet vad felet kan vara? plz hjälp mig, jag har prövat allt jag kan!'

 

/edit// jag var tydligen inloggad på maniks konto, det är zaffe som har problem!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jahapp, men problemet är nu att jag inte änns kommer in i windows!

 

Tack för hjälpen Herid, men det verkar inte funka, har bytt ordning på cd rom och hårddisk massor med ggr nu, men samma fel upstår hela tiden

 

skillnaden nu är att istället för att datorn nu startar om hela tiden är att den vill installera om samma sak hela tiden, jag vet inte om det är ett framsteg lr ej!

 

så mer hjälp av vemsomhelst skulle vara fint,

med min gammla data som oxå av nån anledning pajjade igår så är att få igång den nya högsta prio!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dell ? får man ingen "recovery skiva" med när man skaffar en sådan ?

Det brukar man få på komundatorerna iaf.

 

Att den startar om installationen kanske beror på att du väljer att den ska boota från skivan andra gången du startar ? Efter du har "kopierat" över alla filer till Hårddisken (Den blåa skärmen med gul mätare snackar jag om)

Så ska du inte starta från skivan utan från hårddisken.

 

Nu vet jag ej om du har gjort så men det felet gör jag alltid när jag formaterar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm vågar du öppna & pröva då ?

 

Isåfall är det bara testa att köra ett minne i taget annars kan du tanka hem memtest & köra i ca 6h går det felfritt så är det inte minnena iaf.

 

ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Fels%F6kn ... 11_iso.zip

 

Har du ingen disketstation i någon annan burk så kan du prova att tanka ultimate boot cd

 

ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Fels%F6kn ... 1-full.exe

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Symtomen du beskriver tycker jag dock inte låter som om det skulle vara ett minnesproblem, dessa brukar vanligtvis visa sig som bluescreens eller att filer blivit korrupta.

 

No/One: Samtliga dell-datorer jag sett har man fått med recoveryskivor till...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

No/One: Samtliga dell-datorer jag sett har man fått med recoveryskivor till...

 

Mjo det var det jag trodde ;) isåfall ska han inte installera från en windowsskiva jue, om han gör det kommer han iaf inte få hela Hårddiskutrymmet med tanke på att ghostfilen ligger på en separat partion som inte går att ta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

No/One: Samtliga dell-datorer jag sett har man fått med recoveryskivor till...

 

Mjo det var det jag trodde ;) isåfall ska han inte installera från en windowsskiva jue, om han gör det kommer han iaf inte få hela Hårddiskutrymmet med tanke på att ghostfilen ligger på en separat partion som inte går att ta bort.

 

Nja, de har inte hela ghost-filer, brukar bara vara någon partition på säg 10 MB eller nått som behövs, resten finns ju på skivorna. Men har han tagit bort den partitionen är recovery-skivorna värdelösa =(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

No/One: Samtliga dell-datorer jag sett har man fått med recoveryskivor till...

 

Mjo det var det jag trodde ;) isåfall ska han inte installera från en windowsskiva jue, om han gör det kommer han iaf inte få hela Hårddiskutrymmet med tanke på att ghostfilen ligger på en separat partion som inte går att ta bort.

 

Nja, de har inte hela ghost-filer, brukar bara vara någon partition på säg 10 MB eller nått som behövs, resten finns ju på skivorna. Men har han tagit bort den partitionen är recovery-skivorna värdelösa =(

 

10mb ? huh min som jag hade på min gammla komundator låg på typ 5 - 6 gigg. Sen är det som du säger att den är värdelös om han har tagit bort partionen men nu får vi hoppas på att han inte hjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

10mb ? huh min som jag hade på min gammla komundator låg på typ 5 - 6 gigg. Sen är det som du säger att den är värdelös om han har tagit bort partionen men nu får vi hoppas på att han inte hjort det.

 

Tja, de två Dell-datorer jag varit på har aldrig haft en sådan partition på över 50 MB iaf, men det kan ju bero på hur gammal datorn är också, de kan ju ha gjort processen effektivare =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

såfall ska han inte installera från en windowsskiva jue, om han gör det kommer han iaf inte få hela Hårddiskutrymmet med tanke på att ghostfilen ligger på en separat partion som inte går att ta bort.

 

Huh, va? Det där låter nästan bekant...

 

Vi har en laptop från Fujitsu Siemens, och när jag installerade WinXP pro (eftersom jag var trött på alla jävla koder och krånglet med Microsoft) så försvann ca 10gig av hårddisken. Mtp att den originalt var på 30gig totalt är detta ganska märkbart

 

Tror ni det är en sån där ghostfil som hemsöker mig (muahahaha) här också? Om jag gör om installationen med original-CDn, får jag tillbaks de förlorade delarna då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

såfall ska han inte installera från en windowsskiva jue, om han gör det kommer han iaf inte få hela Hårddiskutrymmet med tanke på att ghostfilen ligger på en separat partion som inte går att ta bort.

 

Huh, va? Det där låter nästan bekant...

 

Vi har en laptop från Fujitsu Siemens, och när jag installerade WinXP pro (eftersom jag var trött på alla jävla koder och krånglet med Microsoft) så försvann ca 10gig av hårddisken. Mtp att den originalt var på 30gig totalt är detta ganska märkbart

 

Tror ni det är en sån där ghostfil som hemsöker mig (muahahaha) här också? Om jag gör om installationen med original-CDn, får jag tillbaks de förlorade delarna då?

 

Kör du med orginalcdn så borde du få tillbaks allt iaf, det funkade så för mig. Det är bara testa ;) glöm inte att göra backup på allt först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...