Hoppa till innehåll
Anime.se

Concept skiss..


L3prechaun
 Share

Rekommenderade inlägg

EDIT: börjat göra lite tekningar ifrån olika vinklar, ansikten och sånt. kommer ansikte ifrån progil/fram ifrån här nu :D Och ja, som ni ser så har jag problem med profil >_>

 

Kommer snart lite skisser i olika poser o shit.. inget speciellt men saker som är justa o veta när man ska modellera

 

front_584.jpg

 

 

 

profil.jpg

 

 

------------

 

Var ett bra tag sen ja posta nånting sist.. men här kommer mitt senaste alster.. inte helt klart än men en bra bit på vägen.

Jag pluggar 3d o sånt shit nu så efter den här kommer lite fler skisser och tillslut en lågpoly modell med texturer o shit.. Kommentera gärna..!!

 

Kan tilllägga att den är gjord helt utan referensbilder..:P

 

http://194.47.159.142/forum/files/concept_194.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kunse ha placerat axeln i lite mera luytning, fast inte så nära kroppen. Just du ser den bara kortare ut än den andra armen, inte som om den är tung... Men grymt snygg skuggning!!!

 

Edit: fast nu ser jag att det är hans vänstra axel som sticker ut för mycket och inte tvärt om...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

snyggt!

OT: Tro mig daffid, ingen tycker om att få en sådan kommentar.

Dem flesta vill höra kritik så att man kan förbättras.

Istället för att bara skriva snyggt så kan du skriva vad du gillade mest, minst.

Vad som kan förbättras o.s.v. /ot.

 

Jag tycker defenetivt att du har lyckats få fram en intressant bild, den för tankarna inte helt konstigt mot Nightmare i Soul Calibur.

Några saker jag lade märke till direkt när jag såg bilden var att (från hans håll) den högra överarmen är större än den vänstra, när den borde vara smalare då den är rak, medans den vänstra är böjd.

Det andra är att klykan på hans vapen inte är i mitten sett från armen, jag vet såklart inte om det är så det skall vara, men det hade sett bättre ut om den var i mitten tror jag.

Det du har lyckats bra med på bilden är huvudformen och tatueringen som är vinklad som den skall vara.

Jag tycker att den är ruggigt snygg hursomhelst!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det andra är att klykan på hans vapen inte är i mitten sett från armen, jag vet såklart inte om det är så det skall vara, men det hade sett bättre ut om den var i mitten tror jag.

 

Ja du.. det har du ju helt rätt i.. först att uppmärksamma det..:P tackar

lika så angående musklerna.. tack så jättemycket.. och det är alltid roligt att höra att folk gillar den :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är för runda former imo

 

:D är inte konstigare än så att ja har byggt den enbart med cirklar typ :P får väll försöka slänga in trianglar o fyrkanter tills nästa concept :P

jag tror att manik menar att själva formerna på tex armen är för "cirkliga"

jag visste att jag inte skulle kunna förklara det bra med ord så jag har gjort en liten skiss!

redblue.jpg

vilken av armarna ser snyggast ut? den röda skall föreställa formerna

du har använt, inte bara på armarna utan hela hans kropp!

 

men du har fått fram posen och anatomin på ett bra sätt, jag menar inte att din bild är ful, menar bara att den kunde vara bättre

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...