Hoppa till innehåll
Anime.se

Concept skiss..


L3prechaun
 Share

Rekommenderade inlägg

EDIT: börjat göra lite tekningar ifrån olika vinklar, ansikten och sånt. kommer ansikte ifrån progil/fram ifrån här nu :D Och ja, som ni ser så har jag problem med profil >_>

 

Kommer snart lite skisser i olika poser o shit.. inget speciellt men saker som är justa o veta när man ska modellera

 

front_584.jpg

 

 

 

profil.jpg

 

 

------------

 

Var ett bra tag sen ja posta nånting sist.. men här kommer mitt senaste alster.. inte helt klart än men en bra bit på vägen.

Jag pluggar 3d o sånt shit nu så efter den här kommer lite fler skisser och tillslut en lågpoly modell med texturer o shit.. Kommentera gärna..!!

 

Kan tilllägga att den är gjord helt utan referensbilder..:P

 

http://194.47.159.142/forum/files/concept_194.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kunse ha placerat axeln i lite mera luytning, fast inte så nära kroppen. Just du ser den bara kortare ut än den andra armen, inte som om den är tung... Men grymt snygg skuggning!!!

 

Edit: fast nu ser jag att det är hans vänstra axel som sticker ut för mycket och inte tvärt om...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

snyggt!

OT: Tro mig daffid, ingen tycker om att få en sådan kommentar.

Dem flesta vill höra kritik så att man kan förbättras.

Istället för att bara skriva snyggt så kan du skriva vad du gillade mest, minst.

Vad som kan förbättras o.s.v. /ot.

 

Jag tycker defenetivt att du har lyckats få fram en intressant bild, den för tankarna inte helt konstigt mot Nightmare i Soul Calibur.

Några saker jag lade märke till direkt när jag såg bilden var att (från hans håll) den högra överarmen är större än den vänstra, när den borde vara smalare då den är rak, medans den vänstra är böjd.

Det andra är att klykan på hans vapen inte är i mitten sett från armen, jag vet såklart inte om det är så det skall vara, men det hade sett bättre ut om den var i mitten tror jag.