docster Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 Kong.se har gjort en artikel om Ghibli's filmer, så om ni vill veta vilka filmer Ghibli har gett ut, vad de handlar om, recensioner så rekommenderar jag ett besök, även om jag är oense om deras Betyg! Haha ;) Kong.se - Ghibli Special Filmer de berör: Nausicaä of the Valley of the Wind (1984) Vi har tagit oss en titt på filmen som skulle lägga grunden till Studio Ghibli. Laputa: Castle in the Sky (1986) Kong går på upptäcktsfärd bland svävande slott och flygande maskiner. My Neighbor Totoro (1988) Johannes gräver bland fluffiga gossedjur och vackra japanska landskapsbilder. Grave of the Fireflies (1988) Andra världskriget var ingen dans på rosor för vissa, så fram med näsduken - du kan behöva den. Kiki's Delivery Service (1989) Den unga häxan Kiki tar sin kvast och svarta katt för att upptäcka världen och lära av livets hårda skola. Only Yesterday (1991) En av Studio Ghiblis lite mindre kända produktioner, finns det någon anledning till det? Porco Rosso (1992) Filmmästaren Hayao Miyazaki underhåller oss igen, denna gång med en komedi. Ocean Waves (1993) En ungdomsfilm om kärlek från mästarna i öst. Blir det äkta eller krystat? Pom Poko (1994) Isao Takahata kan han också. Pom Poko är en vacker saga med allt man kan önska. Whisper of the Heart (1995) En kärlekshistoria blandad med en lugn, skön och lite småmystisk atmosfär. Studio Ghibli berättar ytterligare en fin berättelse... Princess Mononoke (1997) Tecknat när det är som bäst. Publicerades utanför specialen. Spirited Away (2001) Oscarsbelönad och hyllad över hela världen - är Spirited Away filmstudions bästa film? The Cat Returns (2002) Möt tonårstjejen Haru och hennes ovanliga äktenskapsplaner i ett av Studio Ghiblis senaste alster. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 Problemet är ju bara att man inte kan hitta någon Studio Ghibli film. Har bara hittat Princess Monoke,Totoro och Spirited Away. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet januari 25, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 Problemet är ju bara att man inte kan hitta någon Studio Ghibli film.Har bara hittat Princess Monoke,Totoro och Spirited Away. Du menar att köpa? SF Bokhandeln har de flesta filmerna, samt webhallen har ett stort utbud... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjall Raven Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 Jo precis, akademibokhandeln osv. SFbok har rätt galna priser, 259:- för Kiki's Delivery Service samt porto. Alltså 300:- för en anime film :S Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
docster Skrivet januari 25, 2005 Författare Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 Jo precis, akademibokhandeln osv.SFbok har rätt galna priser, 259:- för Kiki's Delivery Service samt porto. Alltså 300:- för en anime film :S Som sagt, webhallen har flera Ghibli titlar. Dischop också om jag inte missminner mig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Buffi Skrivet januari 25, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 25, 2005 Jo precis, akademibokhandeln osv.SFbok har rätt galna priser, 259:- för Kiki's Delivery Service samt porto. Alltså 300:- för en anime film :S Som sagt, webhallen har flera Ghibli titlar. Dischop också om jag inte missminner mig. Webhallen har väl typ inget i lager väl? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mellow Skrivet januari 26, 2005 Anmäl Share Skrivet januari 26, 2005 nice offtopic - webhallen är bäst, spelbutiken har även de stort utbud, discshop är sjukt billiga och bra. god natt Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg