Hoppa till innehåll
Anime.se

En liten WIP


Jawee
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej, Jag har nu börjat på en ny liten karaktär. Tänkte att ni kunde kommentera vad som kan vara bättre m.m.

 

Bilden är liten för att scannern ville ha den så och den gick inte att förstora.

Men jag hoppas att ni kan se vad det föreställer

1113rk.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hon kanske vill ha spaggetti armar.

 

Nej, skämt. Sitter just nu och kollar på lite anatomi bilder, så ska jag ändra lite så karaktären senare. Det var just därför jag la upp den som en liten WIP så jag kan ändra på det som ser konstigt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ett tips hära:

Använd dig av ett skellet i början. Jag tar ett x antal ovaler till över respektive under arm/ben och kroppen är en annan liten speciel form jag inte kan förklara >.<

Men hursomhelst använd dig av ett skellet så kommer du säkert komma på en bra väg in i Manga tecknandet :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du borde kanske försöka öva lite innan du lägger ut bilder för att få kommentarer. Som det ser ut just nu så är det inte så stor idé att ens kommentera, det ser inte vackert ut. Du borde öva.

Dessutom borde du göra som mig, rita för att det är roligt och inte för att det skall se snyggt ut. För det gör det inte. ÖVA!

 

Drar jag på mig en varning för personligt angrepp av detta inlägg så bryr jag mig inte, för detta var en nödvändighet.

Och ja, jag vet att jag inte är bra att rirta själv, men jag har den insikten och förstår att det är dumt av mig att lägga ut bilder för att få kommentater.

 

Ursäkta för de hårda orden. Men jag är less.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kag accepterar vad du skriver Zaphod, men jag har andra åsikter, tycker att det är bra som nybörjare att man kan få kritik på vad man gör, så man kan ändra på saker. min åsikt, men jag respekterar din med.

 

EDIT: Tog bort benen och gav hon byxor istället. Ser det bättre ut?

 

2mod6lu.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men fortfarande är det lite konstigt. Armarna ser man fofarande stöd linjerna och så är det för små händer. Händerna ska vara så stora att dem ska tecka ungefär hela anisktet (alltså där ögånen , munnen och näsan sitter och inte hela huvudet förutom håret om förstår vad jag menar >.<.) Och använd en linjal för att göra en horizont. Det är något som man nästan måste ha. Det visar om figurer stor eller hoppar eller flyger ja du fattar nog. Nu är fötterna på din vända uppåt så det ser ut som om hon ramlar nedåt. Och det tror jag nog inte hon gör eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...