Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk


Cell
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Själv så använder jag den "Zimeonifierade" romaniseringen- Gatts. Mest för att "Guts" inte är ett svenskt ord, och för att det bara låter så hemskt. Likaså Phemt istället för Femto.

 

Håller med att Phemt låter lite kasst. Men jag har sett folk stava Casca "Cajska" och "Kascka", det borde ta priset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menade att Phemt låter bättre än Femto- o'et på slutet känns lite malromaniserat. Fråga Zimeon, han hade någon smart förklaring om varför det borde vara Phemt- någonting om att det skulle vara deriverat från något germanskt ord för "fem" (femte?) eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menade att Phemt låter bättre än Femto- o'et på slutet känns lite malromaniserat. Fråga Zimeon, han hade någon smart förklaring om varför det borde vara Phemt- någonting om att det skulle vara deriverat från något germanskt ord för "fem" (femte?) eller nåt.

 

Ok, missuppfattade... Tycker Femto låter bättre, men jag bryr inte så mycket om namnen som sagt. Jag tar de namn översättaren i frågan väljer och så kör jag med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Förstår inte riktigt vad Miura pillar med just nu- Demonprinsen Femto äter kaka

 

Tror han vill visa att Griffith är sitt "gamla jag" igen, scenerna påminner mycket om när han ledare för (gamla) band of hawks. Ska bli intressant att följa Mule och Sonja, de är bland de intressantaste karaktärerna i berättelsen för tillfället.

 

And on a happier note, beställde jag just volym 27 och 28 av Berserk från amazon.co.jp! Yay!

 

Jag köpte volym 7 nyss! Om bara Dark Horse skulle kunna snabba på sig lite...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...