Hoppa till innehåll
Anime.se

Zatoichi


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag såg den på bio. Gillade den starkt, blod animationerna har jag delade åsikter om, dom kanske inte var speciellt snygga i denna film, men jag gillar iden och den kan nog bli riktigt snygg ifall någon annan regisör bestämmer sig för att använda sig av samma metod.

Jag är själv en gammal Zatoichi/Kurosawa älskare och jag tycker att denna film värkligen tog ett steg tillbaka till dom gamla samurai filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

eeee! Tur du gav länk, finns ju ett tjugotal Zatoichirullar, även om man hade förstått att du menat denna ^^.

 

Jag såg den för någon måndag sedan. Mycket annorlunda och bra film. Älskar Takeshi Kitano!!! Jag gillar den killen som springer runt och gapar. Jag var lite skeptisk till en början angående det animerade blodet, men det flöt ju på ganska bra :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Effekterna var precis det som förstörde hela filmen som annars skulle varit en komplett rulle.

 

Det var just dom sparsmakade effekterna som gör filmen bra, förutom att det faktiskt ÄR snyggt(stilistiskt) så kan det troligtvis vara en homage till dom gamla zatoichi-filmerna.

 

Kan rekommendera att ni tar er en titt på den gamla film-serien, 26 långfilmer av hög old-school-japansk stil, även om Takeshi Kitano gör en övertygande roll som den blinde massören Zatoichi så är ändå Shintarô Katsu den enda riktiga Zatoichi.

 

Det jag diggar i den nya filmen är dom två scenerna, sådd-scenen och husbyggar-scenen då aktörernas hugg med hacka och slag med hammare tillsammans skapar ett musikaliskt stycke, riktigt cleant gjort..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Effekterna var precis det som förstörde hela filmen som annars skulle varit en komplett rulle.

 

Det var just dom sparsmakade effekterna som gör filmen bra, förutom att det faktiskt ÄR snyggt(stilistiskt) så kan det troligtvis vara en homage till dom gamla zatoichi-filmerna.

Inte om stiliskt är samma sak som fult.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...