Hoppa till innehåll
Anime.se

Adolf


docster
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har fått upp ögonen för manga Adolf som är gjord av den smått legendariska Osamu Tezuka. Skulle gärna höra lite åsikter om den innan jag går hela vägen ut och köper den.

 

Sammanfattning av storyn

 

This is a story about three Adolfs. Sohei Toge, a Japanese reporter for 1936 Berlin Olympics was surprised that his younger brother, an international student in Germany, was mysteriously murdered right after informing him about an important document. At the same time in Japan, a half-German, half-Japanese boy named Adolf Kauffmann and his best friend, a Jewish-German boy named Adolf Kamil, were accidentally involved in this incident. Their lives and fates are now inevitably interwoven around the biggest secret of the third Adolf -- Adolf Hitler.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fullkomligt suverän, är mitt omdöme. Tezuka kan inte göra saker som är direkt dåliga. Jag erkänner att hans serier inte är det första jag dras till, för mig personligen är de lite tunga att komma igång med, men när man väl läst dem inser man att det var riktigt bra grejor. Jag har lyckats ta mig igenom Eldfågeln, Dororo, Rosettriddaren, Adolf och stora delar av Black Jack. Alla var kanonbra, och Adolf var definitivt inget undantag. Kort, koncis och bra. Köp och läs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...