Hoppa till innehåll
Anime.se

KOTOR 2


Mekurion
 Share

Rekommenderade inlägg

Först av allt måste jag säga att jag älskade KOTOR 1, det är ett av dom bästa spelen, om inte DET bästa rollspelet jag spelat.

 

Jag blev besviken på kotor2, varför i H*vete var inte bioware med!?

Bioware hade lugnt skapat ännu ett mästerverk!

 

Iaf, Kotor2 är ett bra spel, helt klart ett bra spel, men knappast lika bra som det första spelet i serien.

För det första är det så oerhört buggigt! spelet stänger ner sig hela tiden även om man laddat ner nyaste patchen.

För det andra, Sith herrarnas historia är ju värdelös, jag menar ingen fakta, ingen bakrunds förklaring, ingenting!

 

Dom är bara onda och fula!

 

Jag tycker helt klart att lucasarts skulle ha anlitat Bioware för detta spel.

Bioware, som ni vet har skapat de bästa rollspelen genom tiderna (Baldursgate 2, KOtor, neverwinter nights). EN till sak jag störde mig på var de andra karaktärerna som man får med sig, Det var inte samma känsla att prata med dom som det var i första spelet!

 

Jag menar, var det bara jag som älskade att reta Juhani och försöka få med henne till den mörka sidan? ^^

 

Det som är bra med kotor2 är att det finns väldigt många möjligheter när man spelar, man löser quests och liknande på olika sätt, man har en massa alternativ vid konversationer och, man kan spela riktigt riktigt ond. >:D

 

Nej, The Exile får ta sig där bak, Revan regerar fortfarande!!

 

Så vad tyckte ni? Hur kände ni när ni spelade det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte kört något av spelen, men måste iaf säga att det första spelet/filmen/boken/vad som helst är alltid bättre än en uppföljare.

 

Absolut inte! Finns flera uppföljare som är bättre ettan! tex.

 

Terminator 2, Kill Bill 2, Empire Strikes Back, Civilization 2, Hearts of Iron 2 osv....

 

De flesta jag har snackat med säger att KOTOR2 är väldigt bra, inte grafikmässigt kanske men spelmässigt. Har också hört att det ska vara en ruskigt bra röstskådespeleri i spelet, sant? Spelet har i alla fall fått hyffsade recensioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har inte kört något av spelen, men måste iaf säga att det första spelet/filmen/boken/vad som helst är alltid bättre än en uppföljare.

 

Absolut inte! Finns flera uppföljare som är bättre ettan! tex.

 

Terminator 2, Kill Bill 2, Empire Strikes Back, Civilization 2, Hearts of Iron 2 osv....

 

De flesta jag har snackat med säger att KOTOR2 är väldigt bra, inte grafikmässigt kanske men spelmässigt. Har också hört att det ska vara en ruskigt bra röstskådespeleri i spelet, sant? Spelet har i alla fall fått hyffsade recensioner.

 

det ÄR ett bra spel, helt klart.

Men det är inte lika bra som det skulle kunna ha varit. :D

 

Och ja, röstskådespelarna är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag tyckte dock KOTOR2 var lika bra som KOTOR1, klart det var ju inte lika unikt iomed att det var en uppföljare, men hade de ändrat på det för mycket hade inte genomsnittspersonen velat köpa det. Jag gillade det där influence systemet de la in så man kunde få med sig alla på den mörka eller ljusa sidan. Ang stabilitet i spelet har jag bara spelat XBOX versionen och där funkade det aldeles prima, men sen igen är en konsol ett fast system inte så många variablar att programmera för.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...